خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

کارکنان دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خواستار برخورد با مقصران حادثه منا شدند

کارکنان دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در خصوص فاجعه منا بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

فاجعه دلخراش روز عید قربان در سرزمین منا که به جان باختن جمع کثیری از زائرین ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور خانه خدا منجر شد و موجب تالم خاطر ملت شریف ایران و سایر مسلمانان و آزادگان جهان گردید، بار دیگر عدم صلاحیت سردمداران آل سعود در میزبانی میهمانان ضیافت الهی و مدیریت مراسم عظیم حج را به اثبات رساند.

دولت عربستان سعودی به جای تلاش برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت این فاجعه اندوه‌بار، با قبول وظیفه خود در حفظ امنیت جان حجاج بیت الله الحرام، ضمن تسریع در رسیدگی به وضعیت حجاج مجروح و انتقال پیکرهای مطهر وفات یافتگان به کشورهایشان، ‌به ریشه یابی دلایل وقوع این حادثه و برخورد با مقصران آن بپردازد.

از سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط هم انتظار دارد که پیگیری حقوقی لازم برای پاسخگویی دولت عربستان و همکاری در روشن ساختن ابعاد این حادثه را انجام داده و در مذاکره با کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به چاره اندیشی برای مدیریت صحیح مناسک عظیم حج و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده بپردازند.

کارکنان دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ضمن تسلیت این حادثه غم بار به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خصوصا خانواده‌های داغدار داخل و خارج از کشور، از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای آسیب دیدگان سلامت و عافیت کامل مسألت می‌نمایند.

کد خبر : ۳۰۹۱۲۲