خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار اساتید دانشگاه شریف:

عالم بدون عدالت عاقبت به خیر نمی‌شود

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه لازم است دانشگاه‌ها علاوه بر طرح‌های علمی و نخبه‌پروری، به کار اعتقادی و مذهبی بر روی نخبگان نیز توجه ویژه داشته باشند، گفت:علم بدون عدالت راه به جایی نمی‌برد و عالم بدون عدالت عاقبت به خیر نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه در بین جوانان ایرانی از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: بسیاری از کسانی که در کنکور شرکت می‌کنند سعی دارند رتبه خوبی بیاورند تا بتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.

وی افزود: دانشگاه شریف از نظر علمی نیز بسیار پر مغز و پر مایه است به همین دلیل مورد توجه نخبگان و جویندگان علم نیز قرار دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از امور مهم در دانشگاه‌ها نخبه‌پروری است گفت: یکی از افتخارات دانشگاه شریف آن است که بسیاری از نخبگان ایرانی از این دانشگاه به جامعه علمی کشور معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که لازم است دانشگاه‌ها و مراکز علمی مد نظر قرار دهند، کار دینی و اعتقادی بر روی دانشجویان در کنار برنامه‌های علمی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دین اسلام اهمیت زیادی برای تقوای الهی قائل است عنوان کرد: حقیقت آن است که علم بدون عدالت راه به جایی نمی‌برد و عالم بدون عدالت عاقبت به خیر نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عدالت و تقوا را دو امر مهم نزد خداوند دانست و تصریح کرد: اصل اساسی این است که هرچقدر علم انسان افزایش می‌یابد تقوای او نیز باید به همان میزان بیشتر شود بنابراین نخبگان جامعه باید در تهذیب و تقوا نیز کوشا باشند.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی یکی از نقشه‌های اساسی دشمنان علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی بوده است گفت: بر همین اساس باید مقابله‌ای جدی با این برنامه و توطئه داشته باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: امروز در شرایطی هستیم که ابزار گناه و فساد به صورت گسترده فراهم شده و از جمله آنها که مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد می‌توان به شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی سایت‌های اینترنتی اشاره کرد بنابراین مقابله اساسی با این نقشه دشمنان باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر : ۳۰۹۴۱۲