خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای به تعهدات حقوقی خود برای خلع سلاح هسته‌ای عمل کنند

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کشورهای عضو حنبش عدم تعهد یک مطالبه به حق دارند و آن شروع فوری مذاکره درباره ایحاد کنوانسیون جامع هسته‌ای است.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان صبح روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از نمایشگاه عکس سازمان ملل متحد که به مناسبت روز بین المللی امحا کامل سلاحهای هستهای برپا شده بود، به همراه رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نماینده عالی دبیرکل در امور خلع سلاح و رئیس کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی مجمع عمومی شرکت کرد.

عراقچی در این مراسم به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در سخنانی کوتاه گفت که مایه خشنودی است که مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد رئیس جمهور روحانی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد برای نام گذاری روز 26 سپتامبر به عنوان روز بینالمللی امحاء سلاح های هسته ای را تصویب کرده است و در چنین روزی باید خطرات سلاح‌های هسته‌ای و اهمیت خلع سلاح هسته ای به عنوان یک امر واجب جهانی برجسته شود.

وی افزود: کشورهای دارنده سلاح هسته ای مسئولیت اصلی برای تحقق خلع سلاح هستهای را بر عهده دارند و باید به تعهدات حقوقی خود در این زمینه عمل کنند.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: مطالبه مشروع و به حق عدم تعهد شروع فوری مذاکره در مورد یک کنوانسیون جامع هسته ای است.

کد خبر : ۳۰۹۴۳۷