خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی خطاب به وزیر کشور عربستان:

دردناک‌تر از واقعه منا عدم مسئولیت‌پذیری میزبانان زائران خدا است

رحمانی فضلی با ارسال نامه‌ای خطاب به محمدبن نایف بن عبدالعزیز آل سعود وزیر کشور عربستان سعودی خواستار تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های امنیتی و فنی دو کشور در سطح مسئولان وزارت کشور دو طرف برای بررسی جوانب حوادث دردناک مراسم حج امسال و رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان شد.

به گزارش ایلنا، در نامه رحمانی فضلی خطاب به وزیر کشور عربستان سعودی آمده است ، دردناک‌تر از اصل واقعه ، موضوع عدم مسئولیت‌پذیری و پاسخگوئی و در نتیجه عدم همکاری شایسته و غیر قابل پذیرش کارگزارانی است که قانوناً ، عرفاً و اخلاقاً ، مسئولیت میزبانی و تأمین امنیت همه جانبه زائرین بیت الله الحرام را عهده دار بوده‌اند.

وزیر کشور در این نامه خواستار همکاری وزیر کشور عربستان و دستور وی مبنی بر الزام کارگزاران برگزاری مناسک حج به منظور تعامل و همکاری صمیمانه ، مجدانه و مسئولانه با نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی ، نمایندگان اعزامی رئیس جمهور به عربستان و رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران برای تعیین عاجل وضعیت آن تعداد از حجاجی که پس از وقوع آن حادثه دلخراش تاکنون خود را به کاروان‌های مربوطه معرفی نکرده اند و همچنین تشخیص هویت و انتقال فوری جانباختگان به ایران اسلامی ، ارائه خدمات شایسته به مصدومین و مجروحین این حادثه تلخ و دلجویی ، همراهی و همدردی با منسوبین و همراهان افراد متوفی و مجروحان شده است.

نامه رحمانی فضلی به وزیر کشور عربستان روز گذشته در چهارمین احضار کاردار عربستان در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان در اختیار وی قرار گرفت تا تسلیم وزارت کشور عربستان شود.

گفتنی است وزیر کشور و رئیس ستاد ویژه رسیدگی به حادثه منا هفته قبل و همزمان با وقوع فاجعه منا نیز پیامی برای همتای عربستانی خود ارسال کرده بود.

کد خبر : ۳۰۹۴۹۲