خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

اجازه بدهیم فعالان سیاسی و احزاب شناسنامه‌دار حرفشان را بزنند

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه فرمانداران نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها هستند، گفت: فرمانداران جایگاه رفیعی را در اختیار دارند و باید از این جایگاه برای خدمتگزاری به مردم استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، محمد حسین مقیمی در اجلاس فرمانداران و بخشداران استان اصفهان با اشاره به فاجعه منا، اظهار کرد: فاجعه منا به دلیل تعلل عربستان سعودی صورت گرفت و اگر در زمان وقوع این واقعه کمک رسانی صورت می گرفت تلفات کمتری را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران گرفتن مسئولیت یک توفیق الهی است که به انسان داده می شود، افزود: این توفیق روزی به اتمام می رسد و قضاوت آیندگان در این خصوص مهم است و مهم این است که در زمان تحویل مسئولیت بتوانیم از عملکردمان دفاع کنیم.

مقیمی با بیان اینکه فرمانداران نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها هستند، تصریح کرد: فرمانداران جایگاه رفیعی را در اختیار دارند و باید از این جایگاه برای خدمتگزاری به مردم استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فرمانداران موظف هستند آنچه را دولت مطرح می کند که در چارچوب قانون و آن هم قانون جمهوری اسلامی ایران است اجرا نمایند.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه جایگاه فرمانداران نباید خدشه دار شود، گفت: فرمانداران به نسبت اختیارات وظایف مهمی را بر عهده دارند و لذا اولین شخصی که باید احساس مسئولیت کند فرماندار است.

وی افزود: فرماندار موفق فرمانداری است که جایگاه فرمانداری را حفظ نماید .

مقیمی با بیان اینکه دو سال از دوره دولت تدبیر و امید گذشته است، اظهار کرد: باید بازنگری صورت گیرد و نقاط مثبت و منفی آن احصا گردد و به گونه ای عمل نماییم که بتوانیم از عملکردمان دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: باید نگاهمان به کارکردن و اداره شهرستان تغییر کند و باید خلق ثروت و خلق فعالیت کار اصلی مسئولان باشد و اداره شهرستان ها بر اساس اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان صورت گیرد.

معاون سیاسی وزیرکشور اضافه کرد: باید دیدگاه فرمانداری ها تغییر کند و با همفکری، از نظرات مردم، شوراها، نخبگان نیز استفاده کنند و اساتید دانشگاه ها باید با صنعت ارتباط برقرار کنند.

مقیمی با بیان اینکه باید نشاط سیاسی را در کشور فراهم کنیم، گفت: باید اجازه دهیم فعالان سیاسی و احزاب شناسنامه دار حرف خود را بزنند و به دولت انتقاد سازنده داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت اشکالات روی هم انباشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از فعالیت های قانونی احزاب حمایت خواهیم کرد، اظهار کرد: باید از شکل گیری احزاب خوشحال باشیم.

مقیمی اضافه کرد: ما به عنوان هیئت اجرایی و فرماندار باید حداکثر تعامل را با هیئت های نظارت، امام جمعه و نمایندگان مجلس داشته باشیم و البته مرز تعامل و استقلال فرمانداری و جایگاه فرمانداری را بدانیم و نگذاریم به جایگاه آن خدشه وارد شود.

مقیمی در خصوص تقسیمات کشوری نیز گفت: نظر ما ایجاد و ارتقای مناطق با در نظر گرفتن قانون و ضابطه است و طبق قانون ارتقا زمانی انجام خواهد شد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بودجه و امکانات ارتقا را تقبل کند.

معاون سیاسی وزیر کشور به برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: ‌دولت در نظر دارد که انتخابات را باشکوه برگزار کند و در این راستا باید داوطلبان را تشویق نماییم و شرایط را به گونه ای فراهم نماییم که مردم احساس کنند که رای آنها در سرنوشت آنها موثر است و این احساس زمانی ایجاد خواهد شد که مردم احساس کنند مجریان بی طرف می باشند.

وی با بیان اینکه آموزش انتخابات آغاز شده است، افزود: فرمانداران باید نسبت به قانون انتخابات بسیار مطلع باشند.

مقیمی گفت: طبق قانون هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت حق ندارند له یا علیه کاندیدای خاصی موضع گیری کنند و کسی حق ندارد از امکانات دولت برای اینکه له یا علیه شخصی صحبت کند، استفاده کند.

مقیمی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید نظارت بر این فعالیت ها را بر عهده بگیرند، اظهار کرد: کارمندان دولت در زمان اداری نمی توانند از کاندیدای خاصی جانبداری کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است، افزود: تبلیغات از تریبون های عمومی از جمله نماز جمعه جایز نیست.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری رای را حق الناس عنوان نمودند، گفت: اگر مردم در زمان اتمام ماموریت از عملکرد ما راضی نباشند خسرالدنیا و الاخره است.

وی با تاکید بر اینکه هیئت های اجرایی انتخابات باید خدا ترس و دیندار باشند، اظهار کرد: این افراد نباید حاضر شوند که از جناح های خاص جانبداری نمایند و در همه شرایط بی طرفی خود را حفظ کنند.

وی گفت: دولت در نظر دارد که یک سوم شعب اخذ رای را در صورت موافقت شورای نگهبان به صورت الکترونیکی برگزار کند که در حال تمهید مقدمات آن هستیم.

کد خبر : ۳۰۹۵۲۴