خبرگزاری کار ایران

دعوت چهار وزیر کابینه به مجلس؛

ظریف به کمیسیون امنیت ملی می‌رود؛ ربیعی به کمیسیون‌ اجتماعی

وزیر خارجه کشورمان برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌رود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، دستور کار مجلس در هفته آتی به شرح زیر اعلام شد:

کمیسیون اصل نود (۹۰) قانون اساسی

اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده به بررسی شکایات واصله پرداخته و سه شنبه نیز از کتابخانه ملی ایران بازدید خواهند کرد.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی نیز دوشنبه آینده بررسی اشکالات اجرایی ماده (۲۰) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با حضور مسوولان ذی ربط و بررسی موضوع سهام عدالت را در دستور کار خواهند داشت.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده بازدیدی از پارک علم و فناوری پردیس (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) خواهند داشت و دوشنبه نیز پس از بازدید از مراکز دانشگاهی، کارگروه آموزش و پرورش از مدارس و مناطق آموزش و پرورش بازدید و نشستی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو خواهند داشت.

سه‌شنبه آینده نیز وزیر آموزش و پرورش با حضور در این کمیسیون به سوالات موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم به نمایندگی از ۳۵ نفر، حمیدرضا پشنگ نماینده مردم خاش، عبدالکریم رجبی نماینده مردم می‌نودشت، فتح الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا و محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک پاسخ خواهد داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز مهمان بعدی کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهد بود و قرار است به سؤالات محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف، عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر، عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر، امیرعباس سلطانی (۳ سوال) نماینده مردم بروجن، احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار به نمایندگی از ۴ نفر پاسخ دهد.

کمیسیون اجتماعی

یکشنبه آینده کارگروه روابط کار به ادامه بررسی مسایل و مشکلات اپراتورهای برق منطقه‌ای خواهد پرداخت و سپس دعوت از سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت ارایه گزارش عملکرد و بررسی طرح دو فوریتی اصلاح ماده (۹۵) قانون مدیریت خدمات کشوری (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون نشستی مشترک با مسوولان اتاق ایران پیرامون مسایل و مشکلات کار آفرینان کشور خواهد داشت و سه شنبه نیز کارگروه اداری و استخدامی به ادامه بررسی طرح شفاف سازی نمرات آزمون‌های استخدامی خواهد پرداخت؛ سپس اعضای کمیسیون به ادامه بررسی علل عدم تخصیص اعتبارات موضوع اشتغال و کار آفرینی در قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواهند پرداخت.

کمیسیون اقتصادی

یکشنبه آینده اعضای این کمیسیون بررسی طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن را ادامه خواهند داد و دوشنبه نیز بازدیدی از سامانه گمرکات تهران و نشست با رئیس و مدیران گمرک و استماع گزارش عملکردی آنان را در برنامه کاری خود دارند، سپس اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت با مسؤولان سازمان خصوصی سازی کشور نشستی برگزار می‌کنند.

سه شنبه نیز لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد و پروتکل الحاقی آن، نشست با سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و معاونان وی و استماع گزارش عملکردی آنان در دستور کار اعضای این کمیسیون خواهد بود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

یکشنبه آینده به بررسی آخرین اخبار و تحولات منطقه با حضور مسؤولان مربوطه خواهند پرداخت و سه شنبه نیز جمع بندی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون در دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

همچنین اعضای این کمیسیون روز سه شنبه میزبان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سؤالات جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد (دو سوال)، زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران، سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد، جعفر قادری نماینده مردم شیراز، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سوال مشترک سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان، خواهد بود.

کمیسیون انرژی

یکشنبه آینده اعضای این کمیسیون به ادامه بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران خواهند پرداخت و سپس بررسی اصلاح لایحه تبصره (۵) الحاقی ماده (۲۴) قانون معادن مصوب ۱۳۹۲ را در دستور کار دارند.

دوشنبه نیز بررسی لایحه یک شوری حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور، بررسی لایحه یک شوری تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ (مارپل ۷۸/۱۹۷۳) مصوب۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن (موضوع قطعنامه‌های شماره (۱۸۹)، (۱۹۰)، (۲۰۰)، (۲۰۱)، (۲۰۲) و (۲۰۳)) در دستور کار اعضای این کمیسیون خواهد بود.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده بازدیدی از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و آشنایی با فعالیت‌های این سازمان و بررسی مسائل و مشکلات اعتبارات آن خواهند داشت.

سه شنبه نیز گزارش عملکرد اعتبارات مربوط به حوادث غیرمترقبه با حضور مسوولان ذی ربط و سپس استماع گزارش عملکرد و وضعیت اعتبارات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با حضور فرمانده قرارگاه در این کمیسیون بررسی می‌شود.

کمیسیون بهداشت و درمان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوال محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد یکشنبه آینده به کمیسیون بهداشت و درمان می‌رود.

علاوه بر آن، بررسی وضعیت تولید داخلی و واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری با حضور ریاست سازمان غذا و دارو کشور دیگر دستور کار این کمیسیون است.

کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور

کمیسیون شوراهای و امور داخلی کشور یکشنبه آینده طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرح اصلاح تبصره (۱) بند (۲) ماده (۵۵) قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ و الحاق تبصره (۱) را در دستور کار دارند.

سه شنبه اعضای این کمیسیون بازدیدی از سازمان ثبت احوال کشور خواهند داشت.

کمیسیون صنایع و معادن

اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده ادامه طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را بررسی خواهند کرد.

بازدیدی از سازمان مدیریت صنعتی دیگر برنامه‌ای است که اعضای کمیسیون صنایع و معادن در روز دوشنبه برای آن برنامه ریزی کرده‌اند و قرار است پس از آن در همایش ملی روز روستا نیز شرکت کنند.

کمیسیون عمران

یکشنبه اعضای این کمیسیون به استماع و بررسی گزارش کمیته حمل و نقل درباره فروش چارتری بلیط هواپیما و مشکلات مرتبط با آن، بررسی موارد ارجاعی از صحن، گزارش طرح یک فوریتی توسعه وبهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور (مواد: ۳، ۶، ۷ و ۹)، طرح اصلاح ماده (۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن می‌پردازند.

سه شنبه نیز نشست مشترک اعضای کمیسیون و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در محل آن سازمان برگزار خواهد شد.

کمیسیون فرهنگی

یکشنبه آینده هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تشکیل سازمان قرآن کریم انتخاب خواهند شد و سپس طرح اصلاح بند (الف) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌شود.

استماع گزارش عملکرد مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های این کمیسیون است.

دوشنبه نیز بررسی طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری در دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

کمیسیون قضائی و حقوقی

یکشنبه طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی نیز دستور کاری است که سه شنبه اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی به آن می‌پردازند.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

روز یکشنبه اعضای این کمیسیون گزارش مدیران عامل بانک‌های ملت و کشاورزی در خصوص خرید تضمینی گندم را می‌شنوند و سپس لایحه موافقتنامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر بررسی خواهد شد. سه شنبه نیز بررسی لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی در این کمیسیون ادامه خواهد یافت.

کد خبر : ۳۰۹۷۴۹