خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست خبری با رییس مجلس کرواسی:

فاجعه منا از سوی کشورهای اسلامی و اجلاس بین‌المجالس پیگیری می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی از پیگیری فاجعه منا توسط کشورهای اسلامی و اجلاس بین‌المجالس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با یوسیپ لکو رئیس پارلمان کرواسی گفت: همکاری پارلمانی دو کشور ایران و کرواسی کاملاً صمیمانه است. ما باید از این ظرفیت برای گسترش همکاری‌ها در سایر حوزه‌ها نیز استفاده کنیم.

وی افزود: بخشی از مذاکرات امروز ما در مورد خطر گروه‌های تروریستی بود که نظرات مشترکی دراین رابطه داشتیم.

رئیس مجلس ایران گفت: ما کرواسی را کشور دوست خود می‌دانیم و سابقه همکاری زیادی با این کشور داریم. امیدواریم سفر آقای لکو در گسترش روابط دو کشور موثر باشد.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که در این دیدار رئیس پارلمان کرواسی را تا چه اندازه در جریان حادثه منا قرار داده‌اید٬ گفت: این سوال نشان می‌دهد که روح جمعی جامعه ایران چقدر از این ماجرا متاثر شده‌ است. خوشبختانه آقای لکو کاملا در جریان این اتفاق بود و نسبت به این مسئله ابراز تسلیت داشت.

وی افزود: خوشحال هستیم که بعد از فراز و نشیب‌های بسیار پیکر جان‌باختگان کشورمان در حادثه منا در حال انتقال به کشور است و امروز بیش از ۱۰۰ پیکر به کشورمان آمد.

لاریجانی تصریح کرد: امیدواریم در اسرع وقت پیکر سایر جان‌باختگان با تکریم وارد کشور شود. این حادثه دردناکی است که طی نامه‌ای در حال دنبال کردن مسئله هستم.

در ادامه یوسیپ لکو رئیس پارلمان کرواسی در پاسخ به این سوال که پیام شما برای این حادثه چیست٬ گفت: من در مذاکرات دو جانبه این واقعه را به آقای لاریجانی تسلیت گفته و از طریق ایشان با مردم ایران ابراز همدردی کردم. ملت کرواسی به خوبی درد و آلام دیگر ملت‌ها را درک می‌کنند و با غم و اندوه زیادی اخبار این حادثه را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: با توجه به تجربیاتی که از این درد‌ها داشته‌ایم توصیه ما به ملت ایران این است که در این شرایط وحدت خود را هر چه بیشتر حفظ کنند در این صورت مطمئن هستیم که می‌توانند بر غم و اندوه خود فائق شوند. لازم است یکبار دیگر همدردی خود را با ملت ایران و بویژه خانواده قربانیان اعلام کنم.

لاریجانی در پایان گفت: بعد از موانع و فراز و فرودهای متعدد٬ پیکر جانباختگان وارد کشور شد و ادامه این روند نیز در حال پیگیری است و باید در چارچوب‌های دیپلماسی و ظرفیت‌های کشورهای اسلامی و اجلاس بین المجالس این حادثه به طور جدی پیگیری شود و در مقابل آن حساسیت وجود داشته باشد تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

کد خبر : ۳۰۹۹۶۵