خبرگزاری کار ایران

وکیل زنجانی در جمع خبرنگاران:

موارد اتهامی نماینده دادستان به بابک زنجانی قابلیت دفاع خوبی دارد

وکیل بابک زنجانی اظهار داشت: برخی مواردی که نماینده دادستان مطرح کرد٬ قابلیت دفاع خوبی داشت

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا٬ رسول کوهپایه‌‌زاده وکیل بابک زنجانی در پایان جلسه امروز دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص ارزیابی خود از جلسه امروز گفت: به هر حال این کیفرخواست ماحصل زحمات بیش از یک سال مسئولان قوه قضاییه در مرحله تحقیق است. همانطور که می‌دانید این کیفرخواست طولانی بوده و ۲۳۷ صفحه دارد و در زمان قرائت کیفرخواست فرصت برای پاسخگویی نیست. نباید فراموش کرد که این کیفرخواست صرفا ادعانامه مرجع تحقیق است و تشخیص وارد بودن اتهامات مندرج در آن با دادگاه است.

وی افزود: قسمت اعظم مطالب امروز کیفرخواست به ادعای جعل بودن اسناد بانکی اختصاص داشت.  احساس می‌کنم یکی از خلاءهای این پرونده این است که به شکل کافی از نظر کار‌شناسان رسمی دادگستری ذی‌صلاح در امور بین‌المللی بانکی بهره‌مند نیست.

وکیل زنجانی تصریح کرد: به نظر من برای کشف واقعیت این کار‌شناسان باید صحت و سقم مطالب مندرج در کیفرخواست را اثبات کنند. شاید اگر در این خصوص اهل فن نظر بدهند٬ روند پرونده عوض شود.

وی گفت: متاسفانه در مواردی که ابهامی در پرونده تحقیق به وجود آمده واجد بحث کیفری شناخته شده٬ در حالی که تشخیص با بنده و مرجع تحقیق نیست و تشخیص نظر نهایی با دادگاه است و دادگاه حتما استعلام‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

وی در مورد اتهام واگذاری ۱۳۸ شرکت مربوط به سازمان تامین اجتماعی گفت: من هم این مطلب را شنیده‌ام. گویا قرار بود برابر اصل خصوصی‌سازی شرکت‌هایی از سوی سازمان تامین اجتماعی واگذار شود که قسمتی از آن به موکل من واگذار می‌شد که البته این امر عملی نشد. قسمتی از شکایت سازمان تامین اجتماعی که در زمان خود به آن پاسخ داده می‌شود٬ مربوط به به همین مسئله است٬ اما به فرض جرم بودن این مسئله این اتفاق رخ نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل خنده‌های شما و موکلتان در میان قرائت کیفرخواست چه بود٬ گفت: خنده مستحب است. به نظر موکل من برخی مواردی که نماینده دادستان مطرح کرد٬ قابلیت دفاع خوبی داشت. من هم با لبخند خود پاسخ خنده ایشان را دادم و او را به آرامش دعوت کردم.

کوهپایه‌ای‌زاده‌ گفت: باید ببینم دادگاه چه تشخیصی می‌دهد برای ما همین مهم است. برای همین همه را توصیه می‌کنم که از پیش‌داوری و قضاوت عجولانه خودداری کنیم در ‌‌نهایت واقعیت احراز خواهد شد٬ اما باز هم تاکید می‌کنم که فقر دانش لازم در حوزه‌های غیرحقوقی پرونده کاملا مشهود است.

کد خبر : ۳۱۰۳۳۴