خبرگزاری کار ایران

سردبیر نشریه حمل‌و‌نقل در گفت‌وگو با ایلنا:

هزینه بی ثباتی وزارت مسکن از جان و جیب شهروندان پرداخت خواهد شد

سردبیر هفته نامه تخصصی حمل و نقل از مدیریت، صندلی متزلزل وزارت راه و شهرسازی را مشکل تاریخی این وزارت‌خانه خواند

سعید شریعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی یکی از گسترده‌ترین و پرمسئولیت‌ترین حوزه‌های زیرساختی دولت است و قوه مجریه از این طریق کار زیادی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از امنیت و آسایش و رفاه مردم به عملکر این وزارتخانه مرتبط است، افزود: باید ثبات و امنیت در این وزارتخانه باشد تا کار وزارتخانه پیش برود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به رویکرد تاریخی تزلزل وزیران در دولت‌های بعد از انقلاب در وزارت راه٬ گفت: متاسفانه از ابتدای انقلاب در این وزارتخانه همواره تغییر و تحول بوده و عمر مدیریت ارشد کمتر از دو و نیم سال بوده است و وزیری نبوده که هشت سال عمر وزارت را در یک دولت تجربه کرده باشد؛ چنانچه وزیری که هشت سال یک دولت را در وزارتخانه باقی مانده باشد نداریم. دولت هاشمی سه وزیر، دولت خاتمی چهار وزیر و دولت احمدی‌نژاد نیز سه وزیر مختلف را در راس این وزارتخانه قرار دادند

سردییر نشریه حمل‌ونقل با بیان اینکه تغییر و تحولات این وزارتخانه ثبات و امنیت را به هم می‌ریزد٬ خاطرنشان کرد: وقتی یک دستگاه مدیریتی ثبات نداشته باشد، این بی‌ثباتی را به بدنه خود تسری می‌دهد و هزینه بی‌ثباتی از جان و جیب شهروندان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: ثبات و مدیریت یک اصل است و مردم توجه کنند ادغام دو وزارتخانه با دامنه گسترده مسئولیت و مطالبات مردم و برنامه‌های دولت و مجلس برای این دو دستگاه منابع خاصی می‌خواهد.

شریعتی با اشاره به مطالبات انباشته شده از دولت گذشته مثل ریل‌گذاری‌های نا‌تمام یا مسکن مهر گفت: این وزارتخانه هم باید این ین پروژه‌ها در برنامه کاری آن نیست را پیش ببرد و هم برنامه‌های اختصاصی خود را و مدیریت همه این مسائل در وضعیت تحریم و مشکلاتی که وجود دارد کار بسیار سختی است.

سردییر نشریه تخصصی حمل‌ونقل در مجموع عملکرد آخوندی را در وزارت راه و شهرسازی قابل تقدیر و قابل توجیه عنوان کرد و تاکید کرد: ممکن است انتقادها و پیشنهادهایی برای بهبود کار وجود داشته باشد که البته با روحیه‌ای که از آخوندی سراغ داریم٬ از این پیشنهاد‌ها استقبال می‌کند.

کد خبر : ۳۱۰۶۴۵