خبرگزاری کار ایران

نماینده دادستان در جریان دادگاه مطرح کرد؛

درخواست بابک زنجانی از خواهرش برای تغییر پرینت سوابق حواله مشتریان

نماینده دادستان تهران در جریان قرائت کیفرخواست بابک زنجانی٬ از نامه‌نگاری متهم برای انجام کارها با خواهرش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه سومین جلسه از دادگاه میلیاردر نفتی نماینده دادستان عنوان کرد: (ب . ز) همه عملیات بانکی متقلبانه و فسادانگیز خود را با اعتبار وام ارزی ۱۵ میلیارد یورویی از شرکت آیوان مستند کرده بود در حالی که در تحقیقات بر خلاف این ادعا ثابت شد و با استعلام بازپرس از بانک مرکزی در مورد شرکت آیوان پاسخ واصله حاکی از آن است که شرکت سورینت شرکتی به نام آیوان در زیرمجموعه خود ندارد و شرکت آیوان هیچ تسهیلاتی به مشتریان خود نداده است.

وی افزود: (ب . ز) در تحقیقات مقدماتی به کرات به منابع ارزی در شرکت آیوان اشاره کرده و در مقابل از او خواسته شده که پرینت‌های لازم را ارائه کند اما به دلیل اینکه (ب . ز) با عوامل خارج از زندان در ارتباط بوده از بهاره زنجانی خواهر خود خواسته که در پرینت سوابق حوالجات مشتریان چند ردیف را تغییر داده و آن را به عنوان پرینت حساب ارائه کند در این زمینه از (س . چ) تحقیق شده و او به این موارد اضافه شده به پرینت‌ها اشاره کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که «بهارک زنجانی» و «نوبهار زنجانی» که به­ عنوان اعضای هیئت­‌مدیره شرکت‌های بابک زنجانی از آنها نام برده شده است، اصلا وجود خارجی ندارند اما در دادگاه مشخص شد که تنها «بهار زنجانی» نام واقعی است که در دادگاه بابک زنجانی نیز حضور یافته است.

 

کد خبر : ۳۱۰۷۰۱