خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

دعوت به هماندیشی مخالفان برجام به میزبانی حزب ندای ایرانیان

حزب ندای ایرانیان در حمایت از توافق هسته‌ای بیانیه‌ای صادر کرد که در آن مخالفان برجام به میزبانی حزب ندای ایرانیان دعوت به هماندیشی کرد.

به گزارش ایلنا٬ متن بیانیه حزب ندای ایرانیان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پرونده هسته‌ای ایران بی‌تردید یکی از مهم‌ترین رخدادهای سیاسی کشور است که در مسیر آن مردان دیپلماسی ایران با بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان به گفت‌وگوی صریح در دفاع از حقوق و منافع ملت ایران نشستند؛ گفت‌وگویی که پس از ۱۲ سال مقاومت ملت ایران در برابر فشار، تهدید و تحریم و با تدابیر مقام معظم رهبری و دولت محترم به‌ویژه ریاست محترم جمهوری، وزارت امورخارجه و تیم مذاکره‌کننده منجر به پذیرش پایان تحریم‌های ظالمانه در کنار به رسمیت شناختن حق کشور در برخورداری از دانش و فناوری روز شده است.

وجود مخالفان و موافقان در مورد نتیجه مذاکرات و فرجام آن تحت عنوان «برجام» بدیهی‌ترین و طبیعی‌ترین اتفاق این روزهای سیاسی کشور است که باید آن را قدر دانست و از تمام افرادی که دغدغه این مسئله و منافع ملی کشور را دارند با هر گرایش و تفکری سپاسگزاری کرد.

هفته گذشته تحصنی را در برابر مجلس شورای اسلامی در اعتراض به برجام برگزار شد و نظرات و دغدغه‌های آنها به گوش مسئولان رسید. پس از چند شبانه‌روز تجمع و تحصن مخالفان، حزب ندای ایرانیان با هدف شنیده‌شدن استدلال‌ها و نظرات موافق با روند مذاکرات و حمایت از دستاوردهای آنکه در کنار نظرات مخالف می‌توانست فضای قضاوتی منصفانه را برای مخاطبان فراهم آورد، درخواست خود برای برگزاری تجمع بزرگ مردمی در حمایت از تیم دیپلماسی کشور را تقدیم دستگاه‌های مسئول کرد.

علیرغم اینکه این تجمع را همچنان خواستی قانونی می‌دانیم، برنامه‌ای جهت تجمع امروز دوشنبه ٩۴/٧/١٣ نداشته و تاکید می‌کنیم پرونده برجام فرصتی است تا بار دیگر بر نیاز مبرم کشور به گفت‌وگوی ملی تاکید کنیم. سیاسیون و فعالان کشور باید بپذیرند کشور تنها متعلق به یک عده خاص نیست و با به‌رسمیت شناختن حقوق یکدیگر در فضایی که منجر به افزایش کارآمدی نظام سیاسی شود در مورد مسائل کشور از جمله برجام گفت‌وگو کنند.

بر این اساس حزب ندای ایرانیان از همه گروه‌ها و احزاب، جوانان و دانشجویان و طلاب مخالف پرونده برجام دعوت به گفت‌وگوی به میزبانی ندای ایرانیان می‌کند تا با هم‌اندیشی برای پیدا کردن نقاط ضعف و قدرت آن، بتوانیم راهکار مناسب برای رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های منتقدان به مسئولان ارائه نماییم.

از مجلس و دولت محترم خواهشمندیم ضمن تصویب و اجرای این توافق نگرانی‌ها و دلواپسی‌های همه ایرانیان را مد نظر قرار داده و بستر همدلی دولت و ملت را فراهم آورند.

و در انتها امیدواریم دولت و مجلس محترم، پس از فراغت از مساله هسته‌ای، نیرو و توان بیشتری را برای تحقق وعده‌های دولت در اصلاح ساختاری و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی کشور صرف نمایند.

حزب ندای ایرانیان

کد خبر : ۳۱۰۸۶۷