خبرگزاری کار ایران

آرامی در موافقت با وزیر راه:

مدیریت آخوندی استرانژیک و ملی بوده است

یکی از نمایندگان مخالف استیضاح گفت: وقتی درباره آخوندی صحبت می‌کنیم،: از وزیری استراتژیک که نگاه ملی به مسائل کشور دارد٬ صحبت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در ادامه جلسه استیضاح وزیر راه و امور شهرسازی، منصور آرامی نماینده بندرعباس در مخالفت با استیضاح آخوندی گفت: ما امروز از وزیری استراتژیک که نگاه ملی به مسائل کشور دارد٬ صحبت می‌کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی یک وزارت پیمانکاری نیست و باید نگاه استراتژیک و ملی داشته باشد تاکید کرد این نگاه مورد نیاز است که با رفتار عمرانی کار کشور را پیش ببرد. و واقعا نباید نگاه سیاسی به این وزارتخانه داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به تعامل خوب بین وزیر و معاون ایشان با کمیسیون تاکید کرد موردی نبوده که از وزیر راه خواهش کنیم و ایشان به کمیسیون نیامده باشند مگر اینکه به خاطر سفر زمان تغییر کرده باشد و این تعامل در بین معاونان ایشان بیشتر هم بوده است.

آرامی با اشاره به اینکه وزارت با این مدیریت با مشارکت مردم کار را پیش می‌برد و وزارت در حال تغییر رویکرد است. به برخی آمار در این حوزه اشاره کرد و گفت ما در بخش بنادر ۲۵۰۰ و در بخش ریلی ۲۷۰۰ میلیارد تومان میلیارد بخش خصوصی مشارکت داشته‌ایم٬ این در حالی است که امسال ۶۴۰۰ میلیارد بودجه برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه اگر همچنان در دولت قبل به سر می‌بردیم و یا اگر دولت دیگر به جای دولت فعلی بود باز هم مشکلات حوزه مسکن مهر وجود داشت، ‌ اذعان کرد: سال ۹۱ گزارشی از سوی شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی به احمدی‌نژاد در خصوص مشکلات و مسائل حوزه مسکن مهر داده شد.

وی در ادامه با اشاره به این گزارش افزود: در این گزارش آمده بود که بی‌توجهی به مشکلات موجود در آینده این طرح را با مشکل ایجاد می‌کند که به تبع آن مسائل فرهنگی، ‌ اجتماعی و امنیتی ایجاد خواهد کرد.

آرامی همچنین اضافه کرد: مشکلات حوزه آب، ‌ برق، ‌ گاز از مشکلات ابتدایی بود که در آن زمان برای آینده پروژه مسکن مهر پیش‌بینی می‌شد. همچنین کمبود خدمات بهداشتی، آموزشی، مذهبی و فضای سبز از اول مشخص شده و هشدار داده شده بود و در کنار اطلاع‌رسانی صحیحی به متقاضیان مسکن مهر از ابتدا نشد و پیشرفت پروژه‌ها با تاخیر روبرو بود٬ همچنین اکثر دستگاه‌ها خدمات مربوط را ارائه نکردند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه هزینه پروژه‌های مسکن مهر با افزایش روبرو شد، گفت: از ابتدا اراضی نامناسبی برای ساخت پروژه‌های مسکن مهر اختصاص داده شد که به خودی خود هزینه‌های زیربنایی را افزایش داد همچنین نیازسنجی صحیحی برای اختصاص مسکن مهر صورت نگرفته به طوری که یک سوم یک شهر کوچک به یکباره به عنوان پروژه مسکن مهر ساخته شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه شخصا از سال ۸۵ درگیر مسائل مسکن مهر بودم، خاطرنشان کرد: آن زمان نیز در حضور وزیر وقت (سعیدی کیا) اعلام کردم که مشکلات عدیده‌ای در بخش مسکن مهر وجود دارد و مشکلات حوزه مسکن مهر در دولت فعلی ایجاد نشده بلکه مربوط به همان ابتدا بود.

کد خبر : ۳۱۰۹۷۰