خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌وگو با ایلنا:

متن گزارش برجام خارج از مجلس نوشته‌ شده است

نماینده مردم یزد و اردکان در مجلس گفت: ممکن است یکی دو نفر از اعضای کمیسیون در تهیه گزارش برجام مشارکت داشته‌باشند اما کلیات آن‌ از بیرون مجلس دیکته شده‌است.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به انتقادهای فراوان وارد بر گزارش کمیسیون ویژه برجام اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری حفظ وحدت حین بررسی برجام بود اما تیزبینی و تدبیر ایشان علیرغم حمایت‌ تام و تمام از تیم مذاکره‌کننده باعث شد نمایندگان مجلس به نیابت از تمام مردم در روند این بررسی‌ها دخیل و در نتیجه نظرات مردم لحاظ شود که بازتاب آن‌ را در طرحی که توسط رئیس مجلس تهیه شد، می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: حال پس از رفع اشکال‌ها و ایرادهای این طرح که در جلسه پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انجام گرفت، امیدواریم روز یکشنبه کلیات طرح برجام به تصویب برسد که رای و اراده مردم در مسیر اجرای برجام لحاظ شود که نتیجه آن اولاً بسته‌ شدن راه تفرقه و تشتت؛ و در ثانی تصویب برجام و در عین حال برطرف شدن نگرانی‌های برخی مسئولان خواهد بود.

نماینده مردم یزد در مجلس نهم در پاسخ به اینکه چقدر در تحریر گزارش کمیسیون برجام نظرات طیف نزدیک به جلیلی وجود داشته است٬ اظهار کرد: از دو نفر از اعضای کمیسیون برجام شنیدم که حتی متن این گزارش هم از بیرون مجلس نوشته‌ شده است. این درحالی است که وقتی کاری به یک کمیسیون ویژه در مجلس محول می‌شود، باید داخل مجلس و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجلس انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: البته ممکن است که یکی دو نفر از اعضای کمیسیون هم در تهیه این گزارش مشارکت داشته‌ باشند٬ اما کلیات آن‌ از بیرون از مجلس دیکته شده‌ است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با وجود آنکه مجلس می‌تواند از بنیه کار‌شناسی تمام نیرو‌ها استفاده کند٬ اما اگر قرار است، مطلبی برای تکمیل گزارش مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است از مرکز پژوهش‌های مجلس و متخصصین امر داخل مجلس کمک گرفته شود و اینکه برای تهیه این گزارش از بیرون دخالت کنند، علاوه بر اینکه وهن مجلس است، عملکرد کمیسیون و نمایندگانی که برای برجام سینه‌چاک کرده‌بودند را تضعیف می‌کند.

تابش در پاسخ به این سوال که مردم تا چه زمانی باید چنین تخلفاتی را تحمل‌کنند، تصریح کرد: شاید تا زمان انتخابات آتی مجلس در اسفندماه وضع به همین منوال باشد و درصورتی که شورای نگهبان در برگزاری انتخاباتی کمک کند، می‌توانیم به تغییر این روند امیدوار باشیم.

کد خبر : ۳۱۱۳۰۳