خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار هیاتی از شورای عالی انقلاب یمن:

بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد

هیات شورای‌عالی انقلاب یمن که در تهران به‌سر می‌برند با معاون وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار درخصوص تحولات یمن با اشاره به حمایت ایران از اراده مردم یمن در برابر مداخلات خارجی گفت: حقوق مردم یمن در صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و دفاع از حق حاکمیت خویش تردیدناپذیر است و این امر یک راهبرد مورد احترام جهانیان است.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه درباره بحران یمن خاطرنشان کرد: بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه حل آن احترام به آرا و حقوق تمامی طرف‌های یمنی از سوی همسایگان خویش است و راه برون رفت از بحران جاری شروع گفت‌وگوها و تلاش برای یافتن راه‌حل‌های سیاسی بر اساس خاستگاه همه گروه‌های یمنی و مردم یمن است.

امیرعبداللهیان با اشاره به مسوولیت سازمان‌ها و مسولیت نهادهای بین‌المللی در تلاش برای توقف فوری حملات خارجی علیه مردم یمن افزود: حمله به مناطق مسکونی، ‌مدارس و ‌بیمارستان‌ها نقض آشکار و صریح حقوق و قواعد بشردوستانه است و ضرورت دارد تا سازمان ملل اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت شهروندان و غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان یمنی و رفع محاصره یمن به عمل آورند.

نائف القانص نیز در این دیدار گفت: ما در موضع دفاع از نفس و حمایت از استقلال یمن به‌سر می‌بریم و برای این راهبرد مردمی تاکنون بیش از 13 هزار شهید و 20 هزار مجروح داده‌ایم.

سرپرست هیات شورای‌عالی انقلاب مردمی یمن با اشاره به سکوت سازمان‌های بین‌المللی در برابر تجاوزات خارجی و محاصره غیرانسانی یمن افزود: حقیقتی را که همه دنیا باید بدانند این است که بحران فعلی یمن، بحران یک گروه علیه یک طرف خارجی نیست بلکه این بحران مبارزه تمامی گروه‌های یمنی در دفاع از خود و حق حاکمیت خود در مقابل مداخلات خارجی است.

کد خبر : ۳۱۱۵۲۱