خبرگزاری کار ایران

در پی فاجعه منا مطرح شد؛

اظهار همدردی احزاب لبنان با دولت و ملت ایران

روسا و نمایندگان احزاب سیاسی عضو گروه لقاء احزاب لبنان با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با محمد فتحعلی سفیر کشورمان در لبنان دیدار و با اظهار تسلیت جان‌باختن صدها تن از حجاج ایرانی با دولت و ملت ایران اظهار همدردی کردند.

به گزارش ایلنا، فتحعلی در این دیدار که بیش از 25 تن از روسا و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی لبنانی حضور داشتند با اشاره به این‌که «فاجعه‌ی منا که به جان باختن هزاران تن از حجاج بیت الله الحرام انجامید از حافظه جهان اسلام محو نخواهد شد» افزود: فاجعه منا فقط برای ایرانی‌ها نبود بلکه بر همه جهان اسلام تاثیر گذاشته است. از این رو جهان اسلام نگران امکان تکرار این فاجعه است چنانکه در ایام حج سال جاری شاهد دو فاجعه بزرگ بودیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که «با وجود گذشت نزدیک به دو هفته از فاجعه منا هنوز تعداد زیادی از حجاج ایرانی از جمله سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران آقای غضنفر رکن آبادی در شمار مفقودان این فاجعه هستند» تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

در این دیدار باسم الهاشم مسئول روابط سیاسی جریان ملی آزاد لبنان به نمایندگی از احزاب و گروه‌های سیاسی عضو لقاء احزاب با بیان این‌که «هدف از حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران ابراز تسلیت و همدردی با ملت ایران بابت این مصیبت بزرگ است» مراتب تاثر شرکت کنندگان را از این حادثه فاجعه آمیز بیان کرد.

هاشم همچنین با اعلام حمایت حضار از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم تحقیق و بررسی فاجعه، خواستار اهتمام کشورهای اسلامی به ویژه کشورهایی که حجاج خود را از دست داده‌اند به این موضوع شد و بر لزوم مشارکت این دسته کشورها در این تحقیق تا روشن شدن ابعاد آن تاکید کرد.

کد خبر : ۳۱۱۵۵۱