خبرگزاری کار ایران

حسین امیرعبداللهیان:

آمادگی ایران برای تعامل جدی با کشورهای منطقه/ راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد

معاون امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه راهبرد ایران همکاری همه جانبه با منطقه است، تاکید کرد: در منطقه حساس کنونی راهی جز گفت‌وگو و همکاری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در پی اعلام آمادگی معاون نخست‌وزیر و وزیرخارجه کویت برای گفت‌وگوی منطقه‌ای ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: تهران همواره آماده گفت‌وگو و تعامل جدی با کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه ما اظهارات مثبت مقامات ارشد کویت و قطر را مورد توجه قرار می‌دهیم، یادآور شد: اقدامات عمان در مسیر تعمیق دوستی‌ها در منطقه قابل تقدیر است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های محمدجواد ظریف در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: نیویورک فرصت خوبی برای دیدار جمعی وزرای خارجه ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بود که برخی وزرای خارجه با اظهارات منفی و ناروا مانع شدند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه در منطقه حساس کنونی راهی جز گفت‌وگو و همکاری وجود ندارد، تصریح کرد: راهبرد ایران همکاری همه جانبه با منطقه است. انتظار داریم همه کشورهای منطقه خطر تروریسم و افراط‌گرایی را عمیقا درک نمایند و در مسیر گفت‌وگو، همکاری جمعی، توقف جنگ، مبارزه قاطع با تروریسم و تمرکز بر راه‌حل‌های سیاسی گام بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تهران همچنان بر مسیر همکاری با منطقه به عنوان اولویت اساسی تاکید دارد.

کد خبر : ۳۱۱۶۱۱