خبرگزاری کار ایران

سردار فدوی:

همکاری ایران، روسیه، عراق و سوریه ادامه خواهد یافت

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها نقاط ضعف فراوانی دارند که مهمترین آن حضورشان در خلیج فارس است.

به گزارش ایلنا، سردار دریادار پاسدار علی فدوی گفت: 30 سال است نیروی دریایی سپاه در منطقه ویژه خلیج فارس حضور دارد و بنابر اعتراف دشمنان همه ماموریت‌ها را با موفقیت به سرانجام رسانده است.

وی با بیان اینکه پس از درگیری نیروهای دریایی سپاه در سال‌های 66 و 67 آمریکایی‌ها همواره شاهد رشد توان نظامی این نیرو در خلیج فارس بودند، اظهار داشت: آنچه امروز در خلیج فارس مشاهده می‌شود اعمال حاکمیت از طرف جمهوری اسلامی و تمکین همه کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکایی‌هاست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: همکاری و اتحاد ایران، روسیه، عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم واقعی است و ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار فدوی در مراسم بازدید وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران از نمایشگاه توانمندی‌های سپاه که در محل دریاچه شهدای خلیج فارس پارک چیتگر برگزار شد، تصریح کرد: این روزها سالگرد به شهادت رسیدن دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در سال 66 با نیروهای آمریکایی است که همه ساله تجلیل از این دلاورمردان در آب‌های خلیج فارس برگزار می‌شد اما امسال در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان ما به ویژه آمریکایی‌ها سال‌های طولانی است که سعی دارند تصویری از ایران برای مردم دنیا و ملت خودشان به وجود بیاورند که هیچ ربطی به واقعیت ندارد، خاطرنشان کرد: اما واقعیت انقلاب اسلامی چیز دیگری است و هیچ ربطی به تصویرسازی آنها ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه وابستگان نظامی با مردم کشوری که در آن حضور دارند و نیروهای مسلح در ارتباط هستند، ابراز داشت: مردم و دولت‌ها در بسیاری از کشورها بر اساس واقعیت تصمیم نمی‌گیرند بلکه طبق تصویرسازی‌ها قضاوت می‌کنند.

سردار فدوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها گرفتار دروغ و ریاکاری هستند که یکی از نمونه‌های آن مبارزه با تروریست‌های داعش در منطقه است، یادآور شد: امروز شاهد اتفاقاتی در منطقه هستیم که بر اساس آن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها آشکارتر می‌شود زیرا داعش رشد و توسعه‌یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چهار کشور ایران، روسیه، عراق و سوریه در منطقه در حال مبارزه واقعی با تروریسم هستند که به شکل جدی به دنبال ریشه‌کن کردن تروریسم‌ها هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری اقدامات نظامی روسیه در سوریه بیان کرد: در چند روز گذشته روسیه به شکل ویژه با تروریست‌های داعش برخورد کرد که اثر آن بسیار موثرتر از مدت طولانی بود که آمریکایی‌ها ادعای مبارزه با  تروریسم را داشتند که این امرموجب شده مقامات آمریکایی از این اقدام ناراضی باشند زیرا رسوا شده‌اند.

سردار فدوی با بیان اینکه نیروهای نظامی آمریکا نیرویی دریاپایه هستند، عنوان کرد: توان نظامی آمریکا به قدرت نیروی دریایی این کشور بستگی دارد اما اگر آنها می‌توانستند از این قدرتشان بهره ببرند ما اینجا ننشسته بودیم.

وی با تاکید بر اینکه سال‌ها رابطه ما با آمریکا به حالت بازدارندگی رسیده و آنها بر این باورند که رویارویی با جمهوری اسلامی ایران بیش از نفع برای آنها ضرر داد، تاکید کرد: ما دائم بر این روند بازدارندگی خواهیم افزود و بیش از هر کشور دیگری به آسیب‌پذیری آمریکا واقفیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما روزانه با نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس سروکار داریم، گفت: آنها در بخش جنوبی خلیج فارس حضور دارند اما ما در همه جای خلیج فارس حاضر هستیم.

سردار فدوی افزود: فرماندهان آمریکایی قدرت ما را در خلیج فارس حس می‌کنند زیرا ما در مقابل هر گونه اقدامی عکس‌العمل صاعقه‌وار خواهیم داشت.

سردار فدوی در پایان گفت: امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که همه مردم دنیا از امکانات و شرایطی که در خلیج  فارس وجود دارد بهره ببرند.

کد خبر : ۳۱۱۶۱۷