خبرگزاری کار ایران

سید محمود علوی:

وزارت اطلاعات موجب بالارفتن جناح خاصی یا زمین خوردن جناح دیگر نمی‌شود

وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه در بحث اقتصادی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت و با مفاسد اقتصادی مسامحه نکرده و برخورد می‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم الحرام در مدرسه فیضیه قم گفت: امنیت یکی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین نیازهای جامعه بشری است، نیازی که تا زمانی که هست ملموس نیست و زمانی که از دست برود تازه قدر آن شناخته می‌شود.

وی با اشاره وضعیت کشورهای منطقه و ناآرامی که در این کشور‌ها وجود دارد، امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: به لطف خداوند چیزی از انفجار و نا‌امنی را در کشور مشاهده نمی‌کنیم.

وزیر اطلاعات افزود: البته این بدان معنا نیست که عوامل جنایت نخواستند امنیت ایران را به چالش بکشند بلکه به برکت رهبری الهی رهبر معظم انقلاب و هوشیاری نیروهای امنیتی، همدلی و هم‌افزایی نیروهای اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و قضایی، امنیت در ایران حکم‌فرماست و این امنیت محصول فداکاری این نیرو‌ها از جمله نیروهای اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

علوی با بیان اینکه امنیت حق طبیعی جامعه ایرانی است و باید برای آنها تامین شود‎، اظهار داشت: امنیت بستر رشد، پویایی و بالندگی جامعه است و باید در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ عبودیت، هویت حقیقی یک جامعه را می‌سازد گفت: شکل‌گیری فرهنگ عبودیت در پرتو امنیت و اقتصاد امکانپذیر است.

امنیت باید همراه با نشاط باشد

علوی با اشاره به اینکه هر حرکت و راهبردی توسط دستگاه‌های حکومتی که باعث نوعی استرس و نا‌آرامی شود، مغایر با هدف تاسیس نظام اسلامی گفت: تجسس در زندگی مردم باعث نا‌آرامی می‌شود و اسلام آن را منع می‌کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وظیفه نظام، اجرای احکام اسلامی، تبلیغ و برقراری امنیت است، افزود: امنیت باید همراه با شادمانی، نشاط و شادکامی باشد، امنیت بی‌روح، موردنظر حکومت و نظام اسلامی نیست.

دستگاهای امنیتی برای برقراری امنیت در جامعه نمی‌توانند سراغ امنیت رعب‌آور بروند

علوی گفت: دستگاه‌های امنیتی برای برقراری امنیت در جامعه نمی‌توانند سراغ امنیت رعب‌آور بروند و این امنیت باید با فضای آرامش برقرار شود.

وی اضافه کرد: رعب، ابزاری برای مدیریت دشمن است و باید از آن در برابر جامعه کفر استفاده کنیم و در همه نظام اسلامی باید آرامش حکم‌فرما باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت باید در چارچوب احکام شرعی انجام شود گفت: شنود فعل حرام است، اما زمانی که احتمال توطئه علیه نظام اسلامی شود و حاکم شرع، حکم صادر کند، می‌توان از آن استفاده کرد.

وزارت اطلاعات، خود را ملزم به رعایت چارچوب‌ها می‌داند

علوی گفت: وزارت اطلاعات، خود را ملزم به رعایت این چارچوب‌ها می‌داند و آنجایی که باید از احکام ثانویه استفاده کند، این کار را با رعایت اخلاق اسلامی و اجازه حاکم شرع انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات، آداب اسلامی را در ماموریت‌های خود رعایت می‌کند گفت: این وزارتخانه از مسئولان دولتی حمایت می‌کند و البته صیانت نیز می‌کند و در ارتباط با توده مردم، ایجاد امنیت، آرامش و حفظ کرامت انسان‌ها را در سرلوحه کار قرار داده است.

علوی با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی منجربه امنیت پایدار می‌شود تصریح کرد: ناهنجاری‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که کرامت انسانی افراد لطمه ببیند.

وزارت اطلاعات موجب بالارفتن جناح خاصی یا زمین خوردن جناح دیگر نمی‌شود

وی ادامه داد: در زمینه فعالان فرهنگی و سیاسی نیز، این وزارتخانه متمایل به هیچ یک از جناح‌های سیاسی نیست و موجب بالارفتن جناح خاصی و یا زمین خوردن جناح خاصی دیگر نمی‌شود.

وی گفت: وزارت اطلاعات با کسانی که می‌خواهند امنیت کشور را برهم بریزند تعارف ندارد و با آنها برخورد خواهد کرد.

علوی اظهار داشت: تکفیری‌ها با همه ترفندهای خود به لطف خداوند متعال و تلاش سربازان گمنام امام زمان نتوانسته‌اند هیچ گونه حرکتی در کشور انجام دهند.

وی در پایان به مبلغان حاضر در جلسه گفت: مردم را باید بیش از پیش با فرهنگ اهل بیت آشنا کنیم و پاسخگوی شبهات باشیم.

وزیر اطلاعات در پایان به سوالات طلاب حاضر در جلسه پاسخ گفت.

کد خبر : ۳۱۱۶۵۷