خبرگزاری کار ایران

صادق خرازی:

دولت قبل روزگاری سیاه و تلخ پدید آورد/ آینده اصلاحات از آینده حزب مهمتر است

رییس شورای مرکزی ندای ایرانیان گفت: اصلاحات بزرگانی مورد تکریم‌ دارد که اگرچه عکس آنها مهجور است٬ ولی تصویرشان در قلب مردم ایران ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق خرازی در نشست مرکزی روسای شعب حزب ندای ایرانیان که در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار داشت: آلام و دردهای جامعه باید به‌صورت جدی آسیب‌شناسی شده، در مقابل نقد نقادان متواضع و در برابر بداخلاقی بداخلاقان سکوت اختیار کنیم مگر نه اینکه قرآن در این راه به ما ارائه طریق کرده است.

خرازی با بیان اینکه به هنگام رویارویی با جهل فکری یک پاسخ خواهیم داد و آن هم سلام است، گفت: بگذارید هرچه می‌خواهند بگویند ما مبنا و اصول داشته و به آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی و مرامنامه حزبمان پایبند هستیم.

وی با بیان اینکه باید انتخابات را جدی گرفته و در این مسیر مسائلی که نیاز سیاسی ایران است را بپذیریم، افزود: باید اهداف و دیدگاه‌هایمان را با سند چشم‌انداز کشور تطبیق داده و با این عملکرد حرکت مهمی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به سه جریان فکری فعال در کشور عنوان کرد: اولین جریان اصولگرایان هستند که سالیان متوالی در عرصه سیاسی ایران حکمرانی کرده و در همه سطوح مجلس، دولت و قوای سه‌گانه حضور داشتند و با توجه به اینکه ما نمی‌توانیم نگاه غیرمنصفانه داشت باشیم٬ باید گفت که این جریان نقاط مثبتی در کارنامه خود دارد.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان جریان دیگر را اصلاح‌طلبان عنوان کرد و افزود: این گروه مانند جریان اصولگرایی دوران پرفراز و فرودی را طی کرده است. روزگاری عده‌ای در هر روز یک بحران ایجاد می‌کردند و حتی ایامی برای نبودن این جریان جشن می‌گرفتند و دغدغه برگزاری مجلس ترحیم برای اصلاحات را داشتند ولی با این حال نتوانستند اصلاح‌طلبی را دفن کنند.

وی گفت: جریان دیگری روزگاری سیاه و تلخ را در ایران پدید آورد و‌ ایمان و امن مردم را به مخاطره انداخت و ای کاش بانیان آن شفاف و مردانه با مردم سخن گفته و پاسخگو باشند.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: کسانی که شعارهای آسمان‌کوب داده و معتقد بودند که دست‌های پاک دارند٬ امروز شاهد آن هستیم که این افراد ناپاک‌ترین دست‌ها را داشتند و در دولت و بیت‌المال تصرف کردند.

خرازی تصریح کرد: اگر اتفاقاتی که در دوره دولت احمدی‌نژاد صورت گرفت در دوره اصلاحات بود٬ دولت را به استعفا می‌کشاندند. کفن‌پوشانی که در آن دوره سکوت کردند٬ در برابر تاریخ چه پاسخی دارند بدهند و‌ ای کاش جریانی پاسخگو می‌آمد و یک کلام می‌گفت که «اشتباه کردیم».

وی با بیان اینکه ندای ایرانیان تجدید قوای اصلاحات را به همرا آورده است، عنوان کرد: مهمترین گامی که جامعه مدنی می‌تواند برای تضمین فرزندان و نسل آینده‌مان بردارد٬ جامعه مدنی‌ای مبتنی بر حقوق شهروندی است به این معنا که پیمان حاکمان با مردم بر مبنای حقوق آنان، مهم‌ترین خواست ما در انتخابات باید باشد.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اگر حقوق شهروندی قدرتمندی داشتیم‌‌٬ همان دولت گستاخ؛ همان‌هایی که از بسیاری از واقعیت‌ها فرار می‌کنند٬ امروز پاسخگو بودند.

وی افزود: پیام ما در این انتخابات و همه اصول و مبانی که خواهیم داشت از حقوق شهروندی آغاز و در این راستا رییس ستاد انتخاباتمان با صاحب‌نظران نشست و برخاست خواهد داشت و شعار‌هایمان را در این زمینه تبیین می‌کنند.

خرازی با بیان اینکه هویت ما به میزان وفاداریمان به موازین اصلاح‌طلبی‌مان است، اضافه کرد: آینده اصلاحات را از آینده خودمان مهمتر می‌دانیم به علاوه نقش ما افتراق نبوده٬ بلکه همبستگی و حضور بیشتر در جامعه است.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: بار‌ها گفته‌ایم و بار دیگر نیز می‌گوییم؛ اصلاحات صاحبانی دارد که مورد احترام و تکریم آحاد ملت ایران هستند اگرچه که عکس آنها مهجور است٬ ولی تصویرشان در قلب مردم ایران ثبت شده است.

کد خبر : ۳۱۱۷۲۱