خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مسئولان در پیگیری فاجعه منا و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب جدی باشند

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۷۴۴

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: از مسئولان خودمان توقع داریم در مسئله کشف حقیقت و کمیته حقیقت‌یاب برخورد غیرتعارفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به دو موضوع مباهله و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی٬ به حادثه غمبار منا اشاره و خاطرنشان کرد: حادثه منا که باعث سطح وسیعی از فاجعه شد٬ ناشی از بی کفایتی آل‌سعود در مدیریت حج بود که اساسا نوعی مسلمان‌کشی بود چراکه به‌خاطر حمله نظامی به کشور یمن٬ نیروهای آنها که تجربه بیشری دارند را به یمن فرستاده‌اند.

وی ادامه داد: به قول مقام معظم رهبری یک لحظه این فاجعه از یاد آدم نمی‌رود. حوادثی شبیه این اتفاق اخیر در منا قبلا رخ داده بود و آل سعود مکررا بی‌کفایتی خود را نشان داده بود٬ اما ابعاد این قضیه از همه وسیع‌تر است چراکه این حادثه باعث شد حجاج زیادی از بین بروند. رفتار عربستان در فاجعه منا و حتی دروغ در آمار کشته‌ شده‌ها نشان داد که آنها حتی ضیوف‌الرحمان نیستند و عطف به بی‌کفایتی‌های سابق بوده و عدم استفاده از تجربه کشورهای دیگر چراکه معلوم شد آنها مرد بحران نیستند و آمادگی مدیریت بحران را ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان احتمال عمدی‌بودن فاجعه منا٬ گفت: آنها حاجیان را نگه داشته‌اند و مسیر را بسته بودند و تمام زائران محدود به تنها مسیر باقیمانده کرده بودند که حادثه در نهایت به مصیبت کشیده شد و حتی بعد از حادثه نیروهای کمکی و امدادی حضور نیافتند.

وی ادامه داد: شاهدان عینی می‌گویند آنها با پوتین از روی حجاج حرکت می‌کردند و شاهدان عینی می‌گویند برخی از ماموران با پوتین بر سر و سینه حجاج می‌کوبیدند. کمیته حقیقت یابمان باید پیگیر چرایی وقوع فاجعه منا باشد. به احتمال زیاد با توجه به دیده‌ها و شنیده‌ها این حادثه عمدی رخ داده است. ابتدا گفته‌اند که راه‌ها بسته است، بعد که راه‌ها را باز کرده‌اند، حجاج دیده‌اند دو مسیر مهم برای عبور از منا نیز بسته است در این میان حجاجی که مراسم رمی جمرات را انجام داده بودند به این مسیر‌ها آمده و با حجاجی که می‌خواستند از این راه عبور کنند برخورد می‌کنند این کار را کردند که اصطکاکی طبیعی به وجود بیاید.

صدیقی با بیان اینکه از سازمان ملل و کنفرانس اسلامی تاکنون معجزه‌ای جز حمایت از کودک‌کشی ندیدیم و اوباما هم بار دیگر از آل‌سعود حمایت کرد٬ خاطرنشان کرد: از مسئولان خودمان توقع داریم در مسئله کشف حقیقت و کمیته حقیقت‌یاب برخورد غیرتعارفی کنند چراکه آنها هتک حرمت حاجی کردند و به مرده‌ها نیز بی‌حرمتی کردند و اگر صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر عکس‌العمل سخت ایران نبود٬ معلوم نبود عربستان و آل‌سعود چه می‌کرد٬ لذا باید بفهمیم این سخنان درسی برای مسئولان بود. 

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: اخیرا طی جنایتی به یک عروسی حمله کردند و ۱۴۰ انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند. اگر مسلمان هم نباشی با وجوان انسانی از این اتفاق قلبت به درد می‌آید.

وی با تسلیت به محضر امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری تصریح کرد: به خانواده‌های داغدار و دلشکسته این کشته شدگان عزیز تسلیت می‌گویم. غم بزرگی را تحمل می‌کنند. این درد بسیار جانکاه است که آشنایان را برای دادن ولیمه دعوت کنند، ولی به جایش با خبر فوت آن‌ها مواجه شوند. حاجی‌های شما سعادتمند بودند که در خانه خدا به شهادت رسیدند. در روایات آمده است که اگر کسی در خانه خدا فوت کند خداوند گناهانش را می‌بخشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسأله برجام با همه نقاط منفی و مثبتی که دارد در کمیسیون مربوط به این موضوع با متانت بررسی شد. همه اعضا با متانت حرف‌هایشان را زدند. آنچه که بد بود اتفاق پس از بررسی برجام بود که در شأن مجلس شورای اسلامی نبوده است. به نمایندگان مردم می‌گویم که چرا برای سرنوشت یک ملت عجله می‌کنید و نمی‌خواهید تامل به خرج دهید. از مجلس می‌خواهیم که نشان دهد با مردم روراست است. خانه ملت باید با پایبندی به مسائل شرعی به مسائل بپردازد.

صدیقی با اشاره به حمله آمریکا به بیمارستان قندوز گفت: ‌ آمریکا باز هم به بیمارستانی حمله کرده و آن را بمباران کرده است. آنها مریض کشی می‌کنند، ‌عروسی را عزا می‌کنند و بعد می‌گویند اشتباه کرده‌اند آیا این‌ها طرفدار حقوق بشر هستند آیا آن‌ها منطق دارند. مسأله ائتلاف ایران، ‌سوریه، ‌عراق و روسیه بسیار مبارک است. در همین چند روز آغاز این ائتلاف مظاهر خشونت غربی که در لباس اسلام ظاهر می‌شوند عصبانی شدند. صدای اوباما، اروپا و ترکیه هم درآمده است. اینجا است که مشخص می‌شود چه کسانی حامی تروریست هستند. حالا که عصبانی شدید عصبانی بمانید و از عصبانیت بمیرید.

وی همچنین گفت: ‌ کسی می‌تواند پرچم توحید را در دست داشته باشد که دنباله دار اسلام باشد. حکومت ما داعیه دار هدایت است. کار پیغمبر (ص) باید ادامه دهد و دغدغه دین حجاب، عفت، پاکی، رفع فساد، ازدواج جوان‌ها و... را داشته باشد. یکی از ویژگی‌های مهم حکومت اسلامی این است که اهل سازش نباشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: آمریکا ذاتا با ما مخالف است. با جهاد، ‌ شهادت طلبی و آزادی خواهی ما مخالف است. به حزب الله لبنان که سالم‌ترین گروه در تاریخ است و با یک رهبر متدین خار چشم آن‌ها است می‌گویند تروریست. آمریکا مدافع کسانی است که به یمن حمله می‌کنند و در مسأله سوریه هیچ وجه مشترکی ندارد. ما دولت قانونی سوریه را که مردم به آن رای دادند به رسمیت می‌شناسیم ولی آن‌ها مخالفان آن دولت هستند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: ‌اگر کسی بگوید که سازش با آمریکا به نفع ماست اشتباه است رهبری به آن‌ها پاسخ داده که مذاکره با آمریکا هیچ نفعی برایمان ندارد و زیان‌های بیشماری برایمان به دنبال دارد.

صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: چهار وزیر محترم به رئیس جمهور نامه نوشتند و نسبت به وضعیت رکود کشور هشدار دادند. طلعیه مبارکی است و امیدواریم به آن توجه خاصی شود. این مسأله جز اموری است که مشکلات خیلی عظیمی را برای کشور می‌تواند به بار بیاورد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های عبادی خود با دعوت همه مسلمانان به تقوا گفت: تقوا در حکمت است و راه نجات است. خداوند به کسانی که تقوا را پیشه می‌کنند وعده نصرت داده است و در روایات آمده است که اگردرهای زمین و آسمان به روی انسان‌ها بسته باشد خداوند آن را بر روی آدم‌های باتقوا باز می‌کند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز