خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مخالفان برجام از هر ابزار غیرمشروع و مشروع برای اعمال‌نظر‌ استفاده کردند

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: روز تصویب کلیات برجام مخالفان از تمام ابزارهای مشروع و غیرمشروع برای اعمال‌نظر‌شان استفاده کردند

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در توضیح علت هجوم عده‌ای از نمایندگان به جایگاه هیات رئیسه هنگام سخنرانی علی‌اکبر صالحی و ارسال پیامک‌هایی به نمایندگان برای مخالفت با طرح برجام اظهار داشت: ما از ابتدای مجلس نهم همواره شاهد چنین برخوردهایی بودیم و متاسفانه این مجلس با چنین مسائلی مصادف بوده است.

وی افزود: متاسفانه چنین برخوردهایی چه در زمان انتخاب هیات رئیسه و چه در زمان انتخاب شخص رئیس مجلس در نخستین روزهای کار مجلس نهم وجود داشته و اتفاقات روز بررسی برجام هم در همین راستا بود.

 عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت خاطرنشان کرد: روز تصویب کلیات برجام شاهد بودیم مخالفان طرح برجام از تمام ابزارهای مشروع و غیرمشروع برای اعمال‌نظر‌هایشان استفاده کردند٬ اما در عین حال این مجلس است که بر اساس عقلانیت رای خود را می‌دهد.

نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا نسبت ۱۰۰ رای مخالفان در برابر ۱۳۹ رای موافق طرح در حالی که قرار بود ۱۸۰ نماینده رهروان ولایت رای یکسان و مثبت به طرح برجام بدهند در مسیر آینده این طرح در مجلس مشکل ایجاد نخواهد کرد، یادآور شد: به نظرم این مسائل اهمیت ندارند، در مجلس تنها رای اکثریت اهمیت دارد و هنگامی که حتی ۵۱ درصد از نمایندگان رای مثبت بدهند به معنای قانونی بودن و تصویب طرح است.

نعمتی در پایان در واکنش به توهین خشونت آمیز روح‌الله حسینیان به علی اکبر صالحی حین انجام سخنرانی در حمایت از برجام در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد: گویا آقای حسینیان به ایشان گفته که رویتان سیمان می‌ریزیم و شما را در اراک دفن می‌کنیم. این اتفاق بسیار بدی بود و آنچه ما از زبان آقای صالحی در توضیح توهینی که به ایشان شنیدیم٬ بسیار ناراحت‌کننده بود.

کد خبر : ۳۱۲۴۸۸