خبرگزاری کار ایران

سرلشگر جعفری در مراسم تشییع سردار همدانی:

خداوند وعده‌اش را با سردار همدانی عملی کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب گفت: افرادی چون سردار همدانی اجری عظیم‌ نزد خدا دارند و خدا وعده‌اش را در رابطه با سردار همدانی عملی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی اظهار داشت: درود و صلوات خدا بر سردار شهید همدانی این رزمنده و مجاهد قدیمی و صمیمی که به تعبیر مقام معظم رهبری با پاکی و تعبد و دین داری در جبهه‌های شرف و کرامت حضوری فعال داشت. مقطع پایانی دفاع از حریم اهل بیت در زندگی سردار همدانی سرانجام رسیدن به فیض پرافتخار شهادت در راه خدا بود و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند صف آرزومندان شهادت در راه خدا در ایران اسلامی صفی بلند و بنیانی مرصوص است.

جعفری عنوان کرد: به راستی نیز این موضوع وجود دارد، چراکه همه از ما می‌خواهند تا به صف مجاهدان انقلاب اسلامی بپیوندند و جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کنند. شهادت پر افتخار سردار شهید را به شما مردم قهرمان، مؤمن و شهید پرور و ولایی همدان تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی گفت: خداوند شهید همدانی را برای خدمت به انقلاب اسلامی با تجربیات گرانبهایی که از دوران دفاع مقدس بدست آورده بود حفظ کرد تا سرانجام در جبهه مقاومت پس از انتقال تجربیات ارزشمند خود و انجام عملیات‌های مستشاری جان عزیزش را تقدیم کرد و درود خدا بر او و بر شما مردم همدان و خانواده بزرگوار این شهید که چنین مجاهد بزرگواری را در شهر و دامان خود پروراندید.

جعفری با بیان اینکه سردار شهید همدانی و انسان‌هایی مانند او به زندگی و تمایلات دنیوی پشت پا زده‌اند و بر اساس آیات قرآن کریم چنین انسان‌هایی چه کشته شوند و چه زنده بمانند ماجور هستد و نزد خداوند اجر عظمی دارند، افزود: خداوند وعده خود را در مورد شهید همدانی محقق ساخت او پس از یک عمر تلاش و مجاهدت در راه خدا و دفاع از امنیت ایران اسلامی و استحکام جبهه مقاومت اسلامی اجر عظیم خود را از خداوند متعال دریافت کرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: درود خدا بر سردار شهید همدانی که با بصیرت، راه شکرگزاری نعمت‌های الهی را فهمید و با تمام توان خود در عرصه مبارزه و جهاد در راه خدا حاضر بود و می‌دانست شرط ایمان واقعی چیزی جز جهاد در راه خدا نیست او در هر عرصه‌ای که لازم بود حضور پیدا کرد.

جعفری با اشاره به سوابق سردار همدانی مانند حضور او در اوائل انقلاب در نا‌امنی‌های کردستان، در اوائل جنگ در سر پل ذهاب و سپس با حضور در جبهه‌های جنوب و غرب در دوران دفاع مقدس، راه اندازی تیپ انصارالحسین (ع) گفت: سابقه همرزمی با شهیدان؛ متوسلیان، همت، شهبازی و دیگر شهدای بزرگ کشور از افتخارات اوست.

جعفری عنوان کرد: شهید همدانی عمر پر برکت خود را در دوران دفاع مقدس سپری کرد، او آرزوی شهادت را در دل داشت و خداوند متعال او را نگه داشت تا از تجربیات و توانمندی‌هایش پس از جنگ، نظام اسلامی بیش از پیش بهره‌مند شود.

فرمانده کل سپاه افزود: شهید همدانی در اداره لشکر ۱۶ قدس استان گیلان، در ستاد نیروی زمینی سپاه خدمات ارزشمندی داشت و در حفظ یگان‌های رزمی و در ناامنی‌های داخلی که منافقان قصد بر هم زدن امنیت مردم و کشور را داشتند تلاش بسیار کرد او ضمن تشکیل سپاه‌های استانی، مسئولیت سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ را عهده دار شد و به ویژه در فتنه ۸۸ با عنایات الهی توانست قائله فتنه ۸۸ را ختم کند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ روز عاشورا در تهران را شهید همدانی خاتمه داد، اظهار داشت: تلاش‌های او در برقراری امنیت در تهران به ویژه در ۸ ماه فتنه‌ای که در تهران و برخی نقاط کشور شاهد بودیم حاصل تجربیات گرانبهای او بود.

جعفری عنوان کرد: بعد از برقراری امنیت در تهران پس از فتنه۸۸، شهید همدانی آرام و قرار نداشت و زمانی که سوریه با توطئه‌های استکبار جهانی برنامه‌ریزی و نا‌امن شد و جبهه معارضان در آنجا ایجاد شد، شهید همدانی برای نقش مستشاری داوطلبانه به سوریه رفت.

وی گفت: سردار همدانی تجربه‌های عظیم دوران دفاع مقدس و این کوله بار عظیم تجربه را به سوریه منتقل و با تلاش و مجاهدت آنجا را حفظ کرد که اگر ایشان نبود دمشق ۴ سال پیش سقوط کرده بود.

جعفری بیان کرد: شهید همدانی پس از آن حدود دو سال در کشور مسئولیت آمادگی گردانهای بسیجی را بر عهده گرفته بود و وقتی شنید قرار است عملیات‌هایی در سوریه انجام شود آرام نگرفت و خود را به سوریه رساند تا بار دیگر تجربیات موثر خود را به سوریه منتقل کند و پیروزی‌های بزرگی رقم خورد که در روزهای آینده شاهد پیروزی‌های دیگر خواهیم بود.

وی افزود: ما از مردمی برخوردار هستیم که جوانانی غیور، دلیر و با بصیرتی دارد که راه شهدایی چون؛ سردار همدانی را دنبال می‌کنند.

جعفری گفت: مردم و جوانان انقلابی ما بصیرت دارند و می‌دانند که سوریه پشتیبان جمهوری اسلامی در مقابل اسرائیل غاصب و خط مقدم در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه است و می‌دانند که امنیت منطقه غرب آسیا و ایران به عنوان کانون جوشان انقلاب اسلامی امروز به امنیت سوریه و مقاومت در این جبهه وابسته است.

جفری تصریح کرد: ما مردم مومن، انقلابی و مجاهد ایران اسلامی به آمریکا و اسرائیل غاصب و ایادی استکبار، ازجمله آل سعود مسلمان‌کش اعلام می‌کنیم که تا آخرین قطره خونمان از انقلاب اسلامی و آزادی مردم مسلمان منطقه دفاع می‌کنیم و با همه توان مقابل فرزند شوم استکبار یعنی تروریست و داعش می‌ایستیم.

فرمانده کل سپاه افزود: آل سعود و مسلمان‌کش بداند که خشم انقلابی ملت‌های مسلمان که جان عزیزانشان را در فاجعه منا از دست دادند بالاخره انتقام خواهند گرفت و عاقبت سختی در انتظار آن‌ها است.

جعفری با بیان اینکه مردم ایران اسلامی می‌دانند که تنها راه سعادت، جهاد و مقاومت در راه خدا است و جانبازی و تقدیم جان اولین شرط این جهاد و مبارزه است، گفت: خوب می‌دانیم که خدای متعال چه ارزش و جایگاهی را برای مجاهدین در راه خود قائل است.

وی تأکید کرد: شهدا، مجاهدین و مبارزان در راه حق و آزادی می‌دانند که همانطور که در قرآن آمده است، کسانی که در این راه صبر و مجاهدت می‌کنند از درجات بسیار بالایی نزد خداوند در بهشت موعود برخوردار هستند و شهید همدانی پیشرو این راه و مسیر بود و می‌دانست برای طی این مسیر تقوا لازم است و تقوا را پیشه خود کرد.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: خداوند را بر این نعمت بصیرت، شجاعت و ایمان که در مردم قرار داده و به سبب وجود رهبری لایق شاکریم و امیدواریم پروردگار دلهای ما را در مسیر انقلاب اسلامی و مسیری که ولایت برای ما تعیین می‌کند حفظ کند، برای حفظ و عمق بخشی به این مسیر با پیمودن راه شهیدان آگاهی‌هایمان بالا‌تر برود.

کد خبر : ۳۱۲۵۹۴