خبرگزاری کار ایران

عراقچی در مراسم سالگرد تاسیس سازمان ملل:

ایران به جزیره ثبات و آرامش در منطقه تبدیل شده‌ است

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: ایران به طور فزاینده‌ای به یک دولت و ملت قابل اعتماد تبدیل شده و ما به یک جزیره ثبات و آرامش در منطقه تبدیل شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس عراقچی در مراسم سالگرد تاسیس سازمان ملل خطاب به یان الیاسون گفت:  سال گذشته شما به ایران آمدید و امسال هم به تهران سفر کردید. در این مدت شاهد تفاوت زیادی نبوده‌ایم به جز اینکه امسال به توافق هسته‌ای دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: ما در فاجعه منا 465 کشته داشتیم و وضعیت 65 نفر حجاج ایرانی نامعلوم است که ما تلاش می‌کنیم وضعیت آنها مشخص شود.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران در 70 سال گذشته شریک فعال سازمان ملل بوده است، تصریح کرد: ما در برنامه توسعه هزاره سازمان ملل فعالیت بسیاری داشتیم و در مقابل سازمان ملل هم به ایران برای اهداف توسعه  کمک‌هایی داشته است.

عراقچی با بیان اینکه ایران اکنون علیرغم همه موانع و چالش‌ها در منطقه به یک الگو تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تمرکز دولت ایران بر چهار محور بهداشت، محیط زیست، مبارزه با مواد مخدر و اقتصاد مقاومتی است. ما توانسته‌ایم گام‌هایی برای اهداف توسعه برداریم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به سازمان ملل برای دستیابی به اهداف توسعه خود در سطوح ملی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کرده است، یادآور شد: ایران به طور فزاینده‌ای به یک دولت و ملت قابل اعتماد تبدیل شده و ما به یک جزیره ثبات و آرامش در منطقه تبدیل شده‌ایم.

معاون وزیر امور خارجه در پایان خطاب به قائم مقام دبیرکل سازمان ملل بیان کرد: امیدوارم در بازگشت به نیویورک پیام صلح ایران و تمایل ما برای همکاری با جامعه جهانی را منتقل کنید.

 

کد خبر : ۳۱۲۶۶۶