خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

سازمان ملل فاجعه منا را پیگیری می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیدگاه سازمان ملل در پیگیری این مسئله توسط یان الیاسون بیان شد که البته دیدگاه مثبتی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با قائم مقام سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آقای یان الیاسون تلاش زیادی برای ایجاد صلح در منطقه داشته‌اند و شایستگی‌های ایشان در سازمان ملل متحد به اثبات رسیده و شخصیت و حضور ایشان در این سازمان باعث شده در روند حل مشکلات و برقراری صلح در شمال آفریقا و خاورمیانه راهکارهای مفیدی ارائه شود.

وی ادامه داد: معتقدیم تمامیت ارضی در یمن، سوریه و عراق باید حفظ شود و تمامی راهکار‌ها باید سیاسی باشد٬ نه نظامی لذا بدون تردید باید از دخالت بیگانگان در منطقه یا کشورهای درگیر با بحران جلوگیری شود.

ولایتی با اشاره به فاجعه منا بیان داشت: در گفت‌و‌گویی که با قائم مقام سازمان ملل متحد داشتیم٬ ایشان از این فاجعه احساس تاسف زیادی کردند و دیدگاه سازمان ملل در پیگیری این مسئله را بیان داشتند که البته دیدگاه مثبتی بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه آیا حضور روسیه در سوریه اقدامات نظامی آن بر علیه تروریست‌ها می‌تواند راهگشا باشد یا خیر٬ افزود: روسیه به‌عنوان کشوری که تفکر مبارزه با تروریسم را دارد در منطقه فعال است٬ لذا حضور این کشور در سوریه مثبت خواهد بود و امیدواریم ائتلاف چهار جانبه‌ای که با حضور روسیه در منطقه تشکیل شده است بتواند دستاوردهای مثبتی را برای مقابله با تروریسم داشته باشد.

وی افزود: به طوری که در دیدار قائم مقام سازمان ملل داشتم به ایشان تاکید کردم که این سازمان نباید میان گروه‌های تروریستی تفاوتی قائل شود٬ چراکه ما گروه تروریستی میانه‌رو یا متفاوت از سایر گروه‌های تروریستی در منطقه نداریم و نباید بین آنها تروریسم خوب و بد را قائل شویم.

ولایتی در پایان در پاسخ به تصویب برجام در مجلس عنوان کرد: هر آنچه که مجلس تصمیم بگیرد مهم است و آنچه که در مجلس رخ داد٬ نشان از دموکراسی از نظام جمهوری اسلامی ایران است. با اینکه دیدگاه‌ها مخالف بود٬ اما در کلیت گفت‌و‌گو‌ها یک نمایش بسیار ارزشمندی از دموکراسی را به نمایش گذاشت.

کد خبر : ۳۱۲۹۹۶