خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

تهدید کردند پرونده‌ام را در شورای نگهبان می‌بندند

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: این پیامک‌ها به طور مفصل برای من هم آمد ، فحش دادند، تهدید کردند که پرونده‌تان را در شورای نگهبان می‌بندیم و ما هم گفتیم ایرادی ندارد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تصویب جزئیات طرح اجرای برجام در نشست علنی مجلس، اظهار داشت: باید تاکید کنم برادرانی که با این طرح مخالف بودند، از بچه‌های انقلابی همین مملکت‌اند که دلشان برای برجام، هسته‌ای و کشور می‌سوزد.

نماینده مردم اردبیل در پاسخ به این سوال که آیا امکان طرح تمام ۱۷۲ پیشنهاد وجود داشت، افزود: ‌ با این حال، معتقدیم مجلس باید در راستای تقویب مجموعه نظام حرکت کند. مجلس جزیره‌ای بیرون از این نظام نیست و جزئی از این نظام و مملکت است اما چون جلسات هماهنگی بسیاری از طرف دفتر رهبری و شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت و تاکید شد اگر سه ملاحظه مدنظرشان به طرح اضافه شود، طرح به زعمشان کامل است، اگر پیشنهادهای دیگر مطرح می‌شد و چارچوب تنظیم شده را به هم می‌ریخت احتمال این‌که ملاحظات دیگری ازسوی بزرگان مطرح شود، وجود داشت و در آن صورت ما بار دیگر باید جلسه برگزار می‌کردیم و در‌‌نهایت به زمان تعیین شده در ۲۶ مهرماه نمی‌رسیدیم، بنابر این جلسه بررسی جزییات به‌گونه‌ای مدیریت شد که تنها پیشنهادهای مدنظر نظام طرح شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به حواشی فراوان جلسه روز یکشنبه مجلس و اهانت برخی نمایندگان به اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، خاطرنشان کرد: آن‌چه اهمیت دارد این است که طرح اجرای برجام به تصویب رسیده و آن اتفاقات هم مربوط به گذشته است. با این حال، نکته مهم این است که ما باید هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اخلاق مسائل را پیش ببریم و به نظرم روز یکشنبه در عرصه اخلاق اتفاق خوبی نیافتاد و دوستانی که معترض بودند، هم عرصه سیاسی و هم عرصه اخلاق را باختند. این دوستان اخلاق را از دست داده و بداخلاقی کردند.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام درخصوص سرنوشت برجام، اعلام کرد: ما از شورای نگهبان سرعت می‌خواهیم. چراکه بحث دقت مربوط به وظیفه شرعی و قانونیشان است که انجام دهند و درصورتی که این طرح اشکال شرعی یا قانونی دارد، اعلام کنند. با این حال خواهش ما این است که بزرگان در شورای نگهبان هم این طرح را یک‌فوریتی ببینند تا بتوانیم سریع‌تر قضیه را جمع کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اجرای شروط اعمال شده در طرح اجرای برجام امکان‌پذیر است و دولت می‌تواند این طرح را به اجرا برساند، یادآور شد: ما از دولت نخواستیم که در متن توافق تغییراتی اعمال کند. فارغ از آن مجلس اساساً برجام را تایید نکرده، بلکه طرح اجرای برجام را به تصویب رسانده‌ است. دولت می‌تواند برجام را اجرا کند یا نکند. اگر علاقه‌ای به اجرای برجام نداشت که هیچ، اما اگر بخواهد آن را به انجام برساند، ملزومات آن در طرح مجلس ذکر شده‌است.

وی افزود: شروط برجام سرجای خود است و ما تنها با توجه به منافع ملی این ۹ بند را برای اجرای برجام به دولت تذکر دادیم و این مسائل هیچ منافاتی با شروط برجام ندارد و این شروط از دل شروط برجام بیرون آمده‌است. در واقع ما تنها بر بحث موشکی، اهدا و فروش تسلیحات، نحوه نظارت آژانس و احتمال بدعهدی طرف مقابل تذکر دادیم و گفتیم اگر آن‌ها بدعهدی کردند، دولت باید ظرف ۲ ماه دوباره به ۱۹۹هزارسو بازگردد.

حقیقت‌پور در پایان در واکنش به ارسال پیامک‌هایی از سوی مخالفان برجام، تصریح کرد: این پیامک‌ها به طور مفصل برای من هم آمد و امواتمان را شامل حال کردند، فحش دادند، تهدید کردند که پرونده‌تان را در شورای نگهبان می‌بندیم و ما هم گفتیم ایرادی ندارد.

کد خبر : ۳۱۳۲۱۱