خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار جانباز وحید مهدوی‌خواه:

اجر و ثواب جانبازی در راه خدا هم‌ سطح با شهادت است

رییس جمهوری با تجلیل از ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان و خانواده آنان اظهار داشت: ایثارگران و خانواده آنان معلمین بزرگ و واقعی جامعه و مخصوصاً نسل جوان هستند و کار عظیمی که انجام دادند آموزه و درسی برای همه است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آستانه آغاز ماه محرم و در ادامه دیدارهای مستمر خویش با خانواده شهدا و جانبازان به دیدار جانباز ۷۰ درصد وحید مهدوی‌خواه رفت و در فضایی صمیمی با وی و خانواده‌اش دیدار و از صبر و ایثارگری‌ آنان تجلیل کرد.

رییس جمهور اجر و ثواب جانبازی در راه خدا را هم‌سطح با شهادت توصیف کرد و گفت: بی‌تردید خدای متعال هم ثواب شهادت و هم ثواب صبر و تحمل سختی در زندگی را برای جانبازان اعطا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان کشورمان در ۸ سال دفاع مقدس کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام دادند، اظهار داشت: امروز همگان به روشنی مشاهده کرده اندکه تمامی آنهایی که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در جبهه مقابل ملت ایران بودند، در همین دنیا چه وضعی بر سرشان آمد در حالیکه ملت ایران همچنان پیروز و سرافراز ایستاده است.

روحانی با تأکید بر اینکه ملت ایران و هیچ‌یک از خانواده شهدا و جانبازان از فداکاری و ایثارگری‌هایی که در دفاع مقدس انجام داده‌اند اظهار پشیمانی نمی‌کنند و بلکه به آن افتخار می‌کنند، گفت: مهم است که یک ملت راهی را انتخاب کند که در طول سالیان طولانی هر زمانی که این صحنه را مرور می‌کند، این احساس را داشته باشد که بهترین و درست‌ترین کار را انجام داده است.

وی همچنین با یادآوری قرار گرفتن در شب آغازین ماه محرم‌، اظهار داشت: هر زمان که هلال ماه محرم مشاهده می‌شود، بو و رنگ خاصی از ایثار و شهادت و معنویت احساس می‌شود و امیدوارم در روز قیامت همه ما به عنوان شیعه و محبین امام حسین (ع) مورد خطاب قرار بگیریم.

رییس‌ جمهور گفت: امام حسین (ع) بالا‌ترین فداکاری را در راه خدا انجام دادند و به‌‌ همان نسبت نیز خدای متعال بالا‌ترین مقام را به ایشان اعطا کرده است.

روحانی ابا عبدالله الحسین (ع) را مصباح هدایت و چراغ و مسیر اصلی توصیف کرد و گفت: امام حسین (ع) برای ملت ایران راهنمای هدایت و کشتی نجات بوده‌اند.

رییس‌ جمهور اضافه کرد: انسان در مقابل همه فداکاری و ایثارگری‌ها وقتی به صحنه کربلا نگاه می‌کند، چنین احساسی بوجود می‌آید که همه فداکاری‌ها در مقابل کار بزرگ امام حسین (ع) بسیار کوچک و ناچیز است.

روحانی افزود: زمانی که انسان به صحنه کربلا نظاره می‌کند خدای متعال صبر مضاعفی در مقابل مشکلات و سختی‌ها می‌دهد.

در این دیدار وحید مهدوی‌خواه و والدین وی که یکی از فرزندانشان نیز در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نایل آمده است، ضمن ابراز خوشحالی از دیدار رییس‌ جمهور خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کردند.

روحانی هنگام خروج از منزل اینجانباز مورد استقبال گرم اهالی محل قرار گرفت و ضمن حضور در جمع آنان از نزدیک به گفتگو و احوالپرسی پرداخت.

وحید مهدوی‌خواه سال ۱۳۶۵ و در ۱۷ سالگی، در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه از ناحیه نخاع به درجه جانبازی نایل آمده است. همچنین برادر بزرگ وی حبیب مهدوی‌خواه نیز در سال ۱۳۶۵ و در سن ۲۱ سالگی به شهادت رسیده است.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهور در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی روحانی به اینجانباز دوران دفاع مقدس تقدیم شد.

کد خبر : ۳۱۳۶۳۵