خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس‌جمهور:

منشور حقوقی شهروندی در فضایی غیرسیاسی در حال نهایی شدن است

معاون حقوقی رییس جمهوری اظهار داشت: معاونت حقوقی در فضایی غیر سیاسی در حال تدوین و نهایی کردن منشور حقوقی شهروندی است.

به گزارش ایلنا٬ الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس جمهوری صبح شنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرکرد با اشاره به فعالیت‌های گسترده معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دو سال گذشته گفت: ایجاد و بسط فرهنگ حقوقی از ابتدای دولت یازدهم شکل گرفته و این معاونت در فضایی کاملا غیر سیاسی و باتوجه به فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری در حال تدوین و نهایی کردن منشور حقوقی شهروندی است.

امین‌زاده اظهار داشت: با توجه به حقوق شهروندی، مردم علاوه بر آگاهی از حقوق خود باید مورد تکریم و احترام واقع شوند و همه دستگاه‌های مختلف کشور نیز موظف به تکریم ارباب رجوع هستند و باید پاسخگو باشند.

معاون حقوقی ریس جمهوری با اشاره به بندهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی بویژه شناسایی و رفع قوانین مزاحم کسب و کار گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری ستاد حقوقی تشکیل داده تا فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص قوانین مزاحم کسب و کار به خوبی اجرایی و عملیاتی شود.

امین‌زاده ادامه داد: شناسایی و برطرف نمودن این قوانین نیازمند یک عزم و مدیریت جهادی دارد تا با تولید داخلی و نگاه به بیرون برای صادرات کالای ایرانی و اشتغال زایی جوانان تلاش نماییم.

معاون حقوقی رییس جمهوری، آشنایی با مسایل و مشکلات حقوقی استان را از مهم‌ترین اهداف سفر خود عنوان کرد و ادامه داد: در این سفر ایده‌های جدید را شناسایی و برای کل کشور به کار خواهیم بست و همچنین مشکلات استان در هیات دولت مطرح و حل و فصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار با ابراز امیدواری از اینکه فعالیت‌ها و تلاش‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری منشأ خیر برای کل جامعه باشد، گفت: اسلام به مسأله حقوق در همه عرصه‌ها توجه ویژه داشته و باید نهادی همچون معاونت حقوقی ریاست جمهوری متولی امر حقوق در کشور باشد و احقاق حقوق را در راس برنامه‌های خود قرار دهد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مشکلات موجود مردم در زمینه مسایل حقوقی و قضایی اظهار داشت: سازوکاری اندیشیده شود تا حقوق مردم، جناح‌ها و همه گروه‌ها کاملا رعایت شود.

وی با بیان اینکه با توجه به دستورات اسلامی، نظام هم دارای حق و حقوقی است که باید رعایت شود، تأکید کرد: اگر تشکیلات حقوقی به خوبی فعال شود و نقش آفرینی کند به جامعه امید خواهد بخشید.

دکتر امین‌زاده که به منظور سفری یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه شهرکرد مورد استقبال استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی قرار گرفت.

کد خبر : ۳۱۴۱۰۳