خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

روسیه از تبلیغات غرب واهمه به خرج ندهد

لوان جارگاریان، سفیر روسیه در ایران با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، طرفین با اشاره به سابقه روابط ایران و روسیه و اهمیت ارتقای این تعاملات، بر عزم دو کشور برای ایجاد امنیت و مبارزه با پدیده تروریسم تاکید کردند.

محسن رضایی در این دیدار به اهمیت داد و ستد اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: لازم است موانع تجارت و سرمایه‌گذاری میان دو کشور شناسایی شوند و با از میان برداشتن این مشکلات، سطح روابط اقتصادی به شکل چشم‌گیری افزایش یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از نقش آفرینی روسیه در مبارزه با داعش در خاک سوریه تشکر و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری‌های منطقه‌ای، امنیت پایدار در منطقه پدید آید. آمریکا در منطقه در بن‌بست کامل است. امنیت منطقه در دوران آقای اوباما بد‌تر از آقای بوش شده است.

رضایی تاکید کرد: روسیه، ایران، سوریه و عراق با بد‌ترین دشمنان بشریت در حال نبرد هستند. تکفیری‌ها کسانی هستند که انسان‌ها را زنده زنده می‌سوزانند. بنابراین نبرد با آنها موجب کسب اعتبار و حیثیت بین‌المللی خواهد شد.

وی با بیان اینکه «روسیه از تبلیغات غربی‌ها واهمه به خرج ندهد»، خطاب به سفیر روسیه اظهار کرد: آن‌ها چون دیدند بمباران شما موثر بوده است از توافق اولیه‌ای که با شما کردند پشیمان شده‌اند.

بر اساس این گزارش، لوان جاگاریان، سفیر روسیه نیز با ابراز خوشنودی از این دیدار گفت: روابط با ایران، برای روسیه دارای اهمیت ویژه‌ای است و امیدواریم همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه، با سفر وزیر انرژی روسیه به تهران گسترش یابد.

کد خبر : ۳۱۴۲۲۳