خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان عراق:

گام‌های لازم برای تعمیق مناسبات با عراق را برخواهیم داشت

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات روابط دوجانبه مسائل عراق و منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف با اشاره به روند پیشرفت همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار داشت: همه تلاش‌های دوستان ایرانی در دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع موانع، همه گام‌های لازم را برای ارتقاء و تعمیق مناسبات فی‌مابین برخواهند داشت.

وی با اشاره به ارزیابی‌های مسئولان بخش‌های اقتصادی و تجاری در عرصه‌های دولتی و خصوصی ابراز امیدواری کرد که با اهتمام بیشتر مقامات عراقی، زمینه‌های پیشرفت توافقات حاصله تسهیل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق خاطرنشان ساخت که همه اراده دولتمردان عراقی و همبستگی هرچه بیشتر، زمینه‌های آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش آزاد شود و حاکمیت دولت مرکزی بر آن استوار شود.

آقای نیچروان نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: خرسندیم که با به نتیجه رسیدن تلاش‌های وزیر امور خارجه با تحقق توافق برجام، زمینه‌های گشایش اقتصادی بیشتری در روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق متبلور خواهد گردید.

وی این تلاش‌ها را تبریک گفت و اظهار داشت که همه طیف‌های عراقی با اراده‌ای جدی در صدد مقابله با افراط گرایی و تروریسم در عراق بسر می‌برند.

کد خبر : ۳۱۴۲۶۶