خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

چرا لاریجانی از خلف وعده برخی نمایندگان گفت

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: در مورد اینکه گزارش بیرون از مجلس تهیه شده، هیچ شکی ندارم و خود آقای زاکانی هم تایید کرد که گزارش کمیسیون برجام، بیرون از مجلس تهیه شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در توضیح اظهارات رییس مجلس  مبنی بر اینکه «عده‌ای از نمایندگان درجریان بررسی برجام وفای به عهد نکردند» اظهار داشت: در جریان تشکیل کمیسیون ویژه ما در فراکسیون رهروان ولایت توافق لیستی انجام داده‌ بودیم و قرار بود به لیستی که ازسوی دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان تعیین شده، رای بدهیم ولی من و تعدادی از اعضای فراکسیون رهروان با توجه به سابقه فراکسیون اصولگرایان با این تصمیم مخالف بودیم.

شرح تشکیل کمیسیون برجام و خلف‌وعده اصولگرایان

وی افزود: در جلسه‌ای که برای بررسی این مسئله در فراکسیون رهروان برگزار شد، آقای لاریجانی گفت، شما به این لیست رای بدهید ولی ما گفتیم، رای نمی‌دهیم و این موضوع را مطرح کردند که اصولگرایان قطعاً خلف وعده کرده و ما را جا می‌گذارند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: با این حال آقای لاریجانی تاکید کردند، از آنجا که رهبری هشدار داده که نگذارید در جریان بررسی برجام فضای جامعه دوقطبی شود، علیرغم میل باطنی با تبعیت از خواسته آقای لاریجانی به لیست رای دادیم و انصافاً همه اعضای فراکسیون رهروان نیز این‌گونه عمل کردند اما درنهایت طرف مقابل به اعضای معرفی شده ازسوی ما رای نداد و با بدعهدی و بداخلاقی، خلف وعده کرد.

چندصدایی و عدم رعایت قواعد حزبی در فراکسیون اصولگرایان

جعفرزاده ایمن‌آبادی در توضیح علت ناهماهنگی‌ها در فراکسیون اصولگرایان عنوان کرد:‌ البته بخشی از این ناهماهنگی‌ها به دلیل حضور نمایندگان جبهه پایداری و طیف‌های مختلف در فراکسیون اصولگرایان طبیعی است. در فراکسیون رهروان ما همه تابع یک پرچم هستیم٬ اما در فراکسیون اصولگرایان قواعد حزبی به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود و نوعی چندصدایی در میان اصولگرایان حاکم است که در نتیجه ما نمی‌دانیم حرف چه کسی در آن فراکسیون را بپذیریم.

مخالفان برجام اساساً با همه چیز مخالفند

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به بی‌منطق بودن مخالفت دلواپسان مجلس با طرح اجرای برجام، تشریح کرد: در گزارش کمیسیون برجام، برخلاف نظر بعضی از اعضای این کمیسیون پیشنهادهایی مطرح شده‌بود که اتفاقاً توسط آقای نقوی حسینی در صحن هم قرائت شد که در طراحی طرح اجرای برجام دقیقاً از همان پیشنهادها استفاده شد و پیشنهادهای مطروحه در گزارش کمیسیون برجام به عنوان طرحی در کمیسیون امنیت مطرح شد. با این وجود، مخالفان برجام با این طرح مخالفت کردند.

وی افزود: من پیش از این هم در مقاطعی گفته‌ام که عده‌ای اساساً با همه چیز مخالفند و در جریان بررسی برجام به روشنی شاهد مصادیق این افراد بودیم. به هیچ عنوان منطق مخالفت این نمایندگان با طرح اجرای برجام که بر اساس پیشنهادهای انتهای گزارش کمیسیون برجام تهیه شده را نمی‌فهمم.

در اینکه گزارش برجام بیرون از مجلس تهیه شده، شک ندارم

این عضو فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که آیا به‌راستی نطرات سعید جلیلی در تهیه گزارش دخیل بوده، یادآور شد: در مورد شخص آقای جلیلی اطلاع ندارم اما در این مورد که آن گزارش بیرون از مجلس تهیه شده، هیچ شکی ندارم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: به هرحال خود آقای زاکانی هم تایید کرد که گزارش کمیسیون برجام، بیرون از مجلس تهیه شده و فارغ از آن، متاسفانه عده‌ای از نمایندگان مخالف برجام هم مردم را به تجمع روبروی مجلس دعوت کردند و هم خودشان در جمع‌شان حاضر شده و برای‌شان سخنرانی کردند و بی‌جهت به ایجاد فضای دوقطبی در کشور دامن زدند. در این مورد می‌توانم بگویم مقام‌های بلندپایه نظام با تحصن مقابل مجلس مخالف بودند.

کد خبر : ۳۱۴۵۰۰