خبرگزاری کار ایران

عراقچی خبر داد:

ظریف و موگرینی با لغو قانونی تحریم‌ها بیانیه مشترک می‌دهند

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر خارجه کشورمان از بیانیه مشترک وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با لغو قانونی تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا٬ سیدعباس عراقچی که با خبر نیمروزی شبکه اول صحبت می‌کرد٬ گفت: ظریف و موگرینی همزمان با لغو قانونی تحریم‌ها بیانیه‌ای مشترک می‌دهند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا تمام تحریم‌های اقتصادی را لغو خواهد کرد و آمریکا نیز تحریم‌های مربوط به دستورهای اجرایی رئیس جمهور را لغو کرده و اجرای تحریم‌های مربوط به کنگره را متوقف خواهد کرد.

عراقچی تصریح کرد: منتظر هستیم که این اقدامات توسط اروپا و آمریکا صورت بگیرد و اگر آن‌ها تحریم‌ها را قانوناً «لغو» و «متوقف» کنند بیانیه مشترکی توسط دکتر ظریف و خانم موگرینی صادر خواهد شد و آن روز را به عنوان روز «تصویب» اعلام خواهند کرد.

وی گفت: لغو تحریم‌ها دو مرحله دارد؛ مرحله اول به طور رسمی توسط شورای وزیران انجام خواهد شد و زیرساخت لغو تحریم‌ها صورت می‌گیرد اما اجرای آن در مرحله دوم رخ خواهد داد؛ مرحله‌ای که طرفین اقدامات خود را انجام داده و اجرای این «قانون لغو تحریم» روزی خواهد بود که به عنوان روز اجرایی شدن شناخته می‌شود.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با اشاره به اقداماتی که دو طرف باید انجام دهند، گفت: ما یکسری اقدامات را در فردو، نطنز و اراک انجام خواهیم داد و آنها نیز مشغول تهیه یکسری پیش‌نویس‌ها و دستورالعمل‌ها برای شرکت‌ها و کمپانی‌ها و همچنین مکاتبات نامه‌های لازم در این زمینه خواهند شد.

کد خبر : ۳۱۴۵۰۳