خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع روسای دانشگاه‌ها:

ارتباط دولت با دانشگاه‌ ضامن توسعه است

وزیر کشور گفت: وزارت کشور آمادگی کامل دارد که از طریق کارگروه‌های توسعه‌ای استانداری‌ها با دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیرکشور در جمع روسای دانشگاه‌‌ها موفقیت‌های به دست آمده در عرصه‌های بین‌المللی را حاصل و نتیجه اقتدار و همبستگی ملی دانست و اظهار داشت: هیچ‌گاه تلاش‌های دشمن در ایجاد تشتت در اوضاع داخلی به نتیجه نرسیده و انسجام و وحدت ما مانع پیروزی دشمنان شده است.

وی در خصوص انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مرکز جوشش تفکرات و اندیشه‌ها باید چنان مدیریت شوند تا پویایی و نشاط سیاسی دچار تنش و رقابت‌های سیاسی سوء نشود.

وزیر کشور در محور دیگری از سخنانش به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمات دولت در افزایش بودجه‌های عمرانی گفت: راه حل اساسی در حل مسائل اقتصادی، مسئله سرمایه و تزریق پول نخواهد بود و این تزریق‌ها جهش اساسی ایجاد نخواهد کرد.

رحمانی فضلی اقتصاد مقاومتی را تنها راه مقابله با رکود و تورم دانست و تاکید کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت، راه حل برون‌رفت از مشکلات اقتصاد مقاومتی است و دولت مصمم است بحث اقتصاد مقاومتی را با جدیت به پیش ببرد.

وزیر کشور مباحث حوزه اقتصاد مقاومتی را دارای دو بخش اصلی مردم و اقتصاد دانش بنیان دانست و اظهار داشت: در بخش اقتصاد دانش بنیان دانشگاه‌ها باید ایده‌پردازی و نظریه‌پردازی کنند.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید به صورت کاملا جامع و منظومه‌ای دیده شود و این امر به پشتیبانی نظری و تئوریک احتیاج دارد.

رحمانی فضلی سیاست وزارت کشور را از ابتدا نگاه توسعه محور به استان‌ها ذکر کرد و ارتباط استانداری‌ها با دانشگاه‌ها را ضامن موفقیت این نوع نگاه دانست و افزود: وزارت کشور آمادگی کامل دارد هم از طریق کارگروه‌های توسعه‌ای استانداری‌ها با دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشد و هم می‌تواند با وزارت علوم از طریق انعقاد تفاهم نامه‌هایی بستر مناسبی برای همکاری فراهم کند.

کد خبر : ۳۱۴۵۴۴