خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد در پی اجرایی شدن برجام مطرح کرد:

۲ ماه کاری سنگین برای آماده‌سازی کشور جهت اجرای برجام

مدیرکل سیاسی وبین‌المللی وزارت امورخارجه نوشت: این دوماه آینده زمان کاروتلاش سخت برای آماده سازی کشور جهت اجرای برجام است.

به گزارش ایلنا٬ ‌حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل اداره امور خلع سلاح و مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه روز گذشته (یکشنبه) به مناسبت انتشار بیانیه ایران و کشورهای ۱+۵ درباره توافق وین و دستور رفع تحریم‌ها از سوی آنها نوشت: امروز در مسیر اجرایی شدن تفاهم هسته‌ای روز بسیار مهمی است، روزی که «روز تصویب» نام دارد.

پیش بینی تحقق بموقع چنین روزی با توجه به مخالفت‌ها با برجام در کنگره آمریکا و دیدگاه‌های مختلف در مجلس ایران سخت بود، ولی نهایتاً انجام گرفت.

با نهایی شدن فرآیند بررسی برجام در سطح داخلی در ایران و دیگر کشورهای عضو، امروز اتفاقات مهمی بوقوع پیوست که توسط بیانیه مشترک ظریف و خانم موگرینی هم رسمیت یافت:

١- تصمیم قانونی لغو قطعی تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی توسط اتحادیه اروپا در روز اجرای تفاهم
٢- اعلام رسمی تصمیم قانونی توقف اجرای تحریم‌های کنگره آمریکا و لغو تحریم‌های مندرج در فرمان‌های رئیس‌جمهور آمریکا در روز اجرای تفاهم
٣- اعلام آمادگی اجرای موقت و داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران در روز اجرای تفاهم

با اتخاذ این تصمیم‌های مهم و کلیدی و با اطمینان به لغو تحریم‌های اروپا و آمریکا، ایران قادر خواهد بود طی مدت زمان مناسبی در حدود دو ماه اقدامات مقدماتی و آماده‌سازی برای اجرای تفاهم هسته‌ای را اتخاذ کند.

هیأت‌های سیاسی ایران و کشورهای ۱+۵ در سطح معاونان سیاسی از دوشنبه مذاکرات لازم برای هماهنگی این مرحله جدید را در وین انجام خواهند داد. این دو ماه آینده زمان کار و تلاش سخت برای آماده سازی کشور جهت اجرای برجام است و بیش از همه همکاران ما در سازمان انرژی اتمی تحت فشار کاری سنگینی قرار خواهند داشت. این روز‌ها هماهنگی بین ایران و کشورهای طرف مذاکره از اهمیت زیادی برخوردار است و این مشورت‌ها در دور جدید آغاز شده است.

کد خبر : ۳۱۴۷۲۵