خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات در سیستان و بلوچستان:

احساس امنیت در جامعه توسعه به همراه دارد

وزیر اطلاعات گفت: احساس امنیت همراه با نشاط اجتماعی که به آرامش تعبیر می‌شود شکوفایی در تمام بخش‌ها را رقم می‌زند.

به گزارش ایلنا٬ حجت الاسلام سید محمود علوی روز دوشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان در سالن خاتم استانداری اظهار داشت: باید حرکت مسئولان به سوی تامین امنیت در تمام بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امثال آن مورد توجه باشد و در واقع امنیت در جامعه بایستی قابل لمس باشد.

وی اضافه کرد: احساس امنیت همراه با نشاط اجتماعی که به آرامش تعبیر می‌شود شکوفایی در تمام بخش‌ها را رقم می‌زند.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: امنیت امروز سیستان و بلوچستان حاصل همراهی و اتحاد تمام مسئولان انتظامی، نظامی و اطلاعاتی و مردم است که امیدوارم تا ابد این وحدت و امنیت باقی بماند.

علوی گفت: در عرصه مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره کننده توانست با نشان دادن این امر که ایران خواستار حقوق بین المللی خود در چهارچوب قانون است به موفقیت دست یابد.

وی افزود: در این مذاکرات نشان داده شد که ایران در مقابل هیچ کشوری قرار نگرفته بلکه سایر کشورهای زورگو به دنبال اعمال نظر خود بر ایران اسلامی هستند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: تعدی یک کشور به کشور دیگر باعث می‌شود مردم دنیا توان تشخیص طرف زورگو و مظلوم را از هم داشته باشند و دولت یازدهم توانست با نشان دادن این موضوع قدرت‌های جهانی را به زانو در آورد.

وی با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) به افراد درس تکلیف می‌دهد همانگونه که امام راحل (ره) در انقلاب خود را مامور به تکلیف دانست و نه مامور به نتیجه، زیرا معتقد بود نتیجه در اختیار خداوند است.

وی خاطر نشان کرد: از قیام امام حسین (ع) باید درس عزت مداری آموخت و در دو راهی عزت و ذلت همواره هوشیار بود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: هدف اصلی امام حسین (ع) از قیام اصلاح امور جامعه و تامین امنیت برای افراد بود و اگر ما در ایران اسلامی این اهداف را الگوی کار خود قرار دهیم، تامین امنیت کاری حسینی محسوب می‌شود و مردم در آرامش به بسر می‌برند.

علوی ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) تاثیرهای عاطفی، احساسی و عقلی را به همراه داشت که تاثیر عاطفی و احساسی گذرا اما تاثیر فکری آن در بینش انسان‌ها بطور عمیق اثر می‌گذارد و در امر انتخاب به انسان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) با ترسیم عرصه کربلا به عنوان جنگی یکطرفه که علیه ایشان انجام شد توانست مظلومیت حق را به جهانیان نشان دهد.

وزیر اطلاعات به همراه هیاتی متشکل از مسئولان این وزارت خانه صبح امروز وارد زاهدان شده و پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد و سپس در نشست شورای تامین استان حضور یافت.

کد خبر : ۳۱۴۹۰۳