خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در گلزار شهدای گرمسار:

اجرای برجام، میدان آزمون غرب است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت بنیه دفاعی کشور، اجرای برجام را میدان آزمونی برای غرب دانست و تصریح کرد: با دقت رفتار غربی‌ها مورد رصد قرار خواهد گرفت و البته شیوه‌هایی برای نظارت بر اجرای این امر نیز وجود دارد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان گرمسار با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای در اجرای برجام سنگ اندازی می‌کنند، گفت: اینگونه ادعاهایی که غربی‌ها مطرح می‌کنند دارای سابقه طولانی در گذشته بوده است؛ البته حرف‌های تندتری نیز می‌زدند اما هیچ وقت جمهوری اسلامی و ملت ایران وقعی بر این حرف‌ها نمی‌گذارد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه راه ملت ایران راه روشنی است، افزود: ما حتما باید روی بنیه دفاعی کشور تاکید کنیم.

وی با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی برجام در مجلس افزود: یک بند از این قانون به تقویت بنیه دفاعی اختصاص دارد که شامل بخش‌های زمینی، دریایی، هوایی، موشکی و پدافند هسته‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران راه خود را یافته است؛ ادامه داد: در قضیه هسته‌ای نیز مذاکرات طولانی‌ای انجام شد و موضوع آن روشن است؛ باید دانش هسته‌ای در ایران که یک دانش بومی است وجود داشته باشد، تقویت شود و گسترش یابد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی و آمریکا تعهد دادند که تحریم‌ها را بردارند، گفت: اینجا یک میدان آزمون برای غرب است، اگر درست عمل نکنند قطعا مطابق همین مصوبه مجلس شرایط به وضعیتی که ایران در گذشته داشته برخواهد گشت و‌‌ همان راه را ادامه می‌دهند اما اگر به وعده‌هایشان عمل کنند می‌تواند راه جدیدی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت عمل به توافق از سوی غربی‌ها شرایط برای آن‌ها بهتر خواهد بود از این جهت که می‌توانند با ملت بزرگی تعامل منطقی داشته باشند و هم برای ایجاد امنیت در منطقه بهتر خواهد بود.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: لذا با دقت رفتار غربی‌ها مورد رصد قرار خواهد گرفت و البته شیوه‌هایی برای نظارت بر اجرای این امر نیز وجود دارد.

کد خبر : ۳۱۴۹۴۳