خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد:

استفاده از ربات‌های «انتحاری» برای نخستین بار در رزمایش ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش مشترک «محرم» برای نخستین بار از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مرحله اول رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یگان‌های واکنش سریع انجام شد؛ که در این مرحله، برای حفظ انعطاف‌پذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیت‌های مختلفی را ایجاد کردیم؛ که این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین شده دست یابند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک «محرم» با توجه به نوع تهدیدات و فضای نا همطراز و نیز جنگ‌های نیابتی، تاکتیک های خود را ترسیم کرده است که در کنار این موضوع سلاح‌های ویژه‌ای را نیز در این خصوص طراحی کرد.

امیر پوردستان ادامه داد: برای نمونه از سلاح‌های متعددی استفاده کردیم که در این زمینه می‌توان از رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای ما در شب و روز هستند، نام برد.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از انواع تک‌تیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده کردیم، به نصب سلاح‌های جدید بر روی بالگردها اشاره کرد و اظهار داشت: از انواع سلاح‌های ضد زره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، نیز در این رزمایش استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین عنوان کرد: برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم؛ البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود، و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد.

کد خبر : ۳۱۵۰۰۹