خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

فلسطین نباید در اختلافات سیاسی مورد غفلت قرار گیرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین مسئله جهان اسلام نباید در اختلافات و هیاهوهای سیاسی مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار صلاح زواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر لزوم توجه به مصلحت دنیای اسلام در مسئله فلسطین، گفت: مردم فلسطین مظلوم‌ترین ملت دنیا هستند که با ترس و نا‌امنی در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری تأثیر مقاومت‌های مردم فلسطین در جهان اسلام و مخصوصاً در مبارزه‌های مردم ایران برای انقلاب اسلامی، گفت: مجموعه مردم فلسطین، چه آنان که در سرزمین‌های آبا و اجدادی خود ماندند و چه آنان که که علیرغم تمایل خویش به مهاجرت‌های اجباری رفته‌اند، همیشه در مبارزه هستند.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به سخنانش در دیدار وزیر خارجه آلمان درباره نقش غرب در مهاجرت یهودیان از اروپا به منطقه‌ مسلمانان در فلسطین، گفت: واقعاً غربی‌ها آتش وجود صهیونیست‌ها را از سرزمین‌های خود دور کرده‌اند و به دامن کشورهای اسلامی انداخته‌اند و بعضی از حکومت‌های اسلامی نیز چنان مسئله فلسطین را فراموش کرده‌اند که انگار اسرائیلی به عنوان پدیده خطرناک در منطقه نیست.

وی با ابراز تأسف از کارهایی که بعضی از حاکمان کشورهای اسلامی علیه مسلمانان در کشورهای دیگر از جمله بمباران مردم مظلوم یمن توسط عربستان سعودی می‌کنند، گفت: به خاطر عدم توجه به فلسطین، از یک طرف می‌بینیم مردم مظلوم فلسطین با سنگ و چاقو با ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها می‌جنگند و شهید می‌شوند و از طرف دیگر برخش کشورهای اسلامی به جان یکدیگر افتاده‌اند و یک عده تندرو نیز در سرزمین‌های اسلامی مسلمانان را می‌کشند که این کار جز بدنامی برای مسلمانان ثمره‌ای ندارد.

وی با ابراز تأسف از کمرنگ شدن مسئله فلسطین در بعضی از کشورهای اسلامی، گفت: موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین مسئله جهان اسلام نباید در اختلافات و هیاهوهای سیاسی مورد غفلت قرار گیرد، چون این کار آرزوی صهیونیست‌هاست تا در سایه فراموشی مسلمانان، بر دامنه جنایات خویش بیفزایند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر ثبات مواضع ایران درباره فلسطین، به دستاوردهای سیاسی اخیر دولت خودگردان در به اهتزاز آوردن پرچم فلسطین در سازمان ملل و همچنین حق طرح شکایت در دادگاه بین‌المللی لاهه اشاره کرد و گفت: امیدواریم کشورهای اسلامی از خواب غفلت این روز‌ها بیدار شوند و به یاد آورند که مسلمانان مثل یک تن باید به فلسطین که عزیز‌ترین بقعه اسلام است، کمک کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به انزوای سیاسی اسرائیل به دلیل مخالفت‌های لجوجانه نخست وزیر این رژیم با برجام در ماجرای مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و اروپا اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای بیان حقانیت فلسطین به غرب دانست و گفت: اگر چه غربی‌ها که خود جاعل این رژیم جعلی هستند، اما می‌توان با مواضع اصولی سیاسی امتیازاتی علیه رژیم صهیونیستی از آنان گرفت.

هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از تلاش‌های صلاح زواوی در طول سالیان متمادی به عنوان سفیر فلسطین در ایران، درگذشت همسرش را به او تسلیت گفت.

صلاح زواوی نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی، گفت: همه کار‌شناسان جهان اسلام می‌دانند که شما سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک متخصص آگاه از تاریخ غمبار فلسطین هستید و در تمام این سال‌ها جمهوری اسلامی ایران با مواضع اصولی از مقاومت مردم در انتفاضه‌‌ها حمایت کرده است.

سفیر فلسطین که با سابقه‌ترین سفیر در جمهوری اسلامی ایران است، با یادآوری توطئه قدیمی استکبارگران برای ایجاد تفرقه بین فرقه‌های مسلمانان، گفت: در حالی که شیعه و سنی در کتاب، قبله و پیامبر مشترک هستند، چنان تبلیغ می‌کنند که شیعیان، مسلمان نیستند و با همین توطئه تمام توانایی‌های اسلام را صرف جنگ و درگیری با همدیگر می‌کنند.

وی با ارائه تحلیلی از برنامه‌های جدید رژیم اشغالگر قدس که با حمایت‌های آمریکا انجام می‌شود، گفت: این رژیم هر روز ابعاد تازه‌ای به جنایات خود در قدس شریف، غزه و حتی رفح می‌دهد و هیچ توجهی به قوانین نیم بند بین‌المللی نمی‌کند.

صلاح زواوی با اشاره به اتفاقات این روزهای کشورهای اسلامی و به ویژه سوریه و تأثیرات منفی آن بر جریان مقاومت مردم فلسطین، گفت: حتماً یکی از اهداف پایه‌گذاران این اتفاقات در سوریه تضعیف پایه‌های مقاومت بود که متأسفانه تروریست‌های مدعی اسلامی هم با کارهای خود آب در آسیاب رژیم صهیونیستی می‌ریزند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ وی همچنین از خیانت‌گران به آرمان‌های مردم فلسطین گلایه کرد و گفت: این خیانت‌ها در تاریخ می‌ماند و مردم فلسطین در همه نسل‌ها، این افراد را نمی‌بخشند.

کد خبر : ۳۱۵۲۵۷