خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله اراکی:

جامعه متفرق ارتباطی با اسلام ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۳۲۹

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه یک جامعه متفرق هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، گفت: نماد و هویت جامعه اسلامی وحدت آن است.

به گزارش ایلنا٬ آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب، با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» گفت: نمی‌توان گفت که جامعه اسلامی بدون وحدت یک جامعه است.

وی با بیان اینکه یک جامعه متفرق هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، گفت: نماد و هویت جامعه اسلامی وحدت آن است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب، در ادامه با اشاره به آیه «یوم ندعوا کلّ أُناس بإممهم» یعنی «همه انسان‌ها با پیشوایان خود در قیامت خوانده مى‌شوند» اظهار داشت: خداوند در روز قیامت، هر امتی را به نام رهبر آن امت فرا می‌خواند و رهبر هر امتی، شناخت آن امت محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی و مسلمانان باید متحد باشند، خاطرنشان کرد: ما اگر متحد نباشیم، به کشورهای کوچک‌تر تقسیم می‌شویم و دشمن به راحتی بر ما تسلط می‌یابد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه جامعه مسلمانان هیچ وقت با هم نمی‌جنگند، گفت: ما اگر با یکدیگر بجنگیم، دیگر مسلمان واقعی نیستیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اگر شما پیرو حضرت محمد (ص) هستید، باید با هم متحد شوید و به خاطر مسائل اختلافی جزئی، با یکدیگر جنگ و ستیز نکنید.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با رواج اندیشه‌های نادرست خود مسلمانان را به جان خود بیاندازند تا به راحتی بتوانند بر آنها چیره شده و منابع آن‌ها را غارت و چپاول کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: باید به اندیشه‌های اصیل اسلامی، قرآن کریم و توصیه‌های حضرت محمد (ص) عمل کنیم و هدف تقریب نیز همین است.

در ادامه این نشست، آیت الله اراکی به سوالات نخبگان، اساتید دانشگاه و هنرمندان پاکستانی پیرامون ضرورت وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی و همچنین مسائل مهم جهان اسلام پاسخ گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز