خبرگزاری کار ایران

سیدهادی خامنه‌ای:

عده‌ای در کشور به دنبال بی‌عدالتی در توزیع ثروت هستند

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: حرکت اصلاحی نه از سال ۷۴ بلکه پس از پیروزی انقلاب شروع شد و گفتمان اصلاح طلبان از‌‌ همان زمان عدالت و آزادی بود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در جمع عزاداران حسینی همدان با بیان اینکه در سال‌های گذشته افراد زیادی با استفاده از رانت به مقاصد خود رسیدند، اظهار کرد: نباید یک عده از آزادی بیان برخوردار نباشند و برای بیان نظرات خود با مشکل روبه‌رو شوند بلکه همه باید از امکانات موجود در کشور بهره ببرند تا عده‌ای نتوانند با استفاده از رانت به مال و ثروت فراوانی دست یابند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با تأکید بر اینکه حرکت اصلاحی در کشور از ابتدای انقلاب آغاز شده است، گفت: حرکت اصلاحی نه از سال ۷۴ بلکه پس از پیروزی انقلاب شروع شد و گفتمان اصلاح‌طلبان از‌‌ همان زمان مبتنی بر عدالت و آزادی بود.

وی افزود: ملت ایران انقلاب نکردند که تنها مردم این کشور در آسایش باشند بلکه در هر جای دنیا ظلمی صورت گیرد باید با ظلم و ستم تقابل کرد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به اینکه عده‌ای در کشور به دنبال بی‌عدالتی در توزیع ثروت هستند، گفت: یک عده لیبرال‌های وابسته به سرمایه داری در داخل کشور دنبال بی‌عدالتی در توزیع ثروت هستند که ما این‌ها را قبول نداریم.

او تأکید کرد: نباید ارزش افزوده، تنها مختص به سرمایه‌دار باشد بلکه ثروت باید بین سرمایه‌دار، ابزار کار و کارگر تقسیم شود و بر این اساس قانون نظام تعاونی نیز هنگامی که بنده در مجلس حضور داشتم مصوب شد، ولی تاکنون اجرایی نشده است.

هادی خامنه‌ای به وضعیت توزیع ثروت در سایر کشور‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از کشور‌ها همانند آمریکا با وجود بالا بودن تولید ناخالص ملی، فقر زیاد است و هر از چند گاهی سیاهپوستان به این وضعیت اعتراض می‌کنند که دولت آمریکا جواب آن‌ها را با رگبار گلوله می‌دهد و تنها در چند کشور نظیر سوئد، سوئیس و لوکزامبورگ بخاطر اینکه سازمان تامین اجتماعی منظم و عمومی دارند حتی افراد فاقد شغل هم از حداقل‌ها برخوردار هستند که‌ای کاش در ایران نیز تامین اجتماعی به همین شکل عمل کند.

کد خبر : ۳۱۵۳۷۷