خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در آستانه سفر به روسیه مطرح کرد؛

حمایت ایران از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور کشورهایی که نقش مثبتی برای ایجاد امنیت در منطقه داشته باشند، مهم است و ما می‌توانیم از این فرصت برای گفت‌وگوها در این باره استفاده کنیم و ملاقات‌هایی در ظرف زمانی محدود خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی پیش از ترک تهران به مقصد سوچی در جمع خبرنگاران در تشریح دلایل این سفر اظهار داشت: این یک سفر کوتاه ۲۴ ساعته است که در حاشیه آن در کنفرانسی درباره مسائل مربوط به جنگ و صلح و تهدیدهای مهم بین‌المللی و منطقه‌ای شرکت می‌کنیم. در این کنفرانس مهمان‌هایی از کشورهای مختلف حضور دارند و بنده نیز سخنرانی دارم.

وی افزود: با توجه به بحران‌های مهمی که در منطقه وجود دارد، طبیعتاً یکی از محورهای بحث ما در این کنفرانس همین به‌هم ریختگی در شرایط امنیت منطقه است.

رئیس مجلس اضافه کرد: در این شرایط نیاز به هم‌گرایی و نقش‌آفرینی کشورهای مسئولیت‌پذیر در این موضوع وجود دارد و باید از فرصت این کنفرانس استفاده کرد.

لاریجانی ادامه داد: باید فرصت را مغتنم شمرده و تحلیل روشنی از منظر خودمان در کنفرانس ارائه کنیم، البته دیگران هم نظراتی در این زمینه دارند، بنابراین باید اراده‌ها به حل مسائل پیچیده منطقه معطوف شود.

وی با اشاره به انجام مذاکرات با مسئولان مربوطه در حاشیه این سفر کوتاه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باتوجه به فضایی که در منطقه وجود دارد و ماجراجویی‌های که شکل گرفته و ادامه پیدا می‌کند، ما از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: مخصوصاً از این جهت که این کشور یک دید واقع‌گرایانه به این موضوع دارد. روسیه پس از درخواست دولت سوریه به کمک آنها شتافتند، آنها یک روال قانونی و منطقی را دنبال کردند.

لاریجانی توضیح داد: مبارزه با تروریست موضوع تاکتیکی و مقطعی نیست، باتوجه به دژ جریان‌های تروریستی در منطقه باید یک طرح مدون و نسبتاً طولانی‌تری را در نظر بگیریم، بنابراین هرچه در این زمینه با کشورهای ذی‌نفوذ گفت‌وگو داشته باشیم مسئولیت و آرامش منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: در یک سال گذشته ائتلاف‌هایی در این خصوص به وجود آمد، ولی نتوانستند تاثیرگذاری روشنی به هر دلیلی داشته باشند، همین موضوع باعث جری‌تر شدن تروریست‌ها در منطقه شد، بنابراین این ائتلاف‌ها نه تنها فایده‌ای نداشت بلکه به جری‌تر شدن تروریست‌ها کمک کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین حضور کشورهایی که نقش مثبتی برای ایجاد امنیت در منطقه داشته باشند، مهم است و ما می‌توانیم از این فرصت برای گفت‌وگو‌ها در این باره استفاده کنیم و ملاقات‌هایی در ظرف زمانی محدود خواهیم داشت.

کد خبر : ۳۱۵۳۹۶