خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در بازدید از مرکز کنترل فضای کشور:

ایران امن‌ترین دالان هوایی کشور در منطقه را دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران امن‌ترین دالان هوایی منطقه را دارد، افزود: تاکنون هیچ خطایی به واسطه تلاش‌های کارکنان مرکز کنترل هوایی کشور نسبت به خلبانان رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدحسن ابوترابی‌فرد درحاشیه بازدید از مرکز کنترل فضایی کشور که به مناسبت روز جهانی کنترل ترافیک هوایی انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش‌های مختلف مرکز کنترل فضایی کشور باعث افتخار است و در این روز شاهد خدمات پرسنل خدوم و زحمتکش این مرکز بودم.

وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از این موقعیت ویژه برخوردار است که امن‌ترین دالان هوایی را در منطقه دارا است و در این یک سال گذشته میزان پروازهایی که از آسمان ایران با بالا‌ترین سطح ایمنی و امنیت انجام شده، به بیش از هزار پرواز روزانه افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهروی تاکید کرد: به طور کلی هواپیماهای خارجی که در این کشور می‌نشینند و برمی‌خیزند و یا از آسمان ایران عبور می‌کنند، بیش از هزار و هشتصد پرواز است که توسط پرسنل هوشمند و توانای این مرکز بالا‌ترین سطح ایمنی را برای آن‌ها فراهم کرده است. البته ما با امکانات و تجهیزاتی که در دهه ۷۰ خریداری شده و توسط متخصصان و چهره‌های خدوم و در اوج تحریم در بالا‌ترین سطح کیفیت توانسته خدمات خوبی را به این کشور ارائه کند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در طول سی و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک خطا در کار ارزشمند کارکنان در افزایش ایمنی فضای کشور برای خلبانان اتفاق نیفتاده است و این موضوع نشان دهنده دانش و توانایی آن‌هاست. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در تحریم قرار دارد و تجهیزاتی که در دهه ۷۰ خریداری شده و هیچگونه امکاناتی در اختیار دست‌اندرکاران قرار نگرفته است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از نظر سازمان هواپیمایی کشوری آسمان ایران تحت کنترل کامل است و از نظر سازمان هواپیمایی بین‌المللی ایران رتبه هشتم را دارد بنابراین این موضوع نشان دهنده ظرفیتی است که در کشور وجود دارد. از اینرو در درجه اول باید از مدیران مجموعه و افرادی که این کار بزرگ را برعهده دارند تشکر کرد چرا که با وجود اینکه پرواز‌ها به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده اما نیروی انسانی هیچ افزایشی نداشتند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان تصریح کرد: امیدوارم دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانند گوشه‌ای از این خدمات ارزشمند را پاس دارند.

کد خبر : ۳۱۵۴۷۳