خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه هیات دولت:

فرهنگ عاشورا باید موجب حرکت و انسجام باشد

رییس جمهور پیام عاشورا را از خودگذشتگی برای حرکت در مسیر رضای خدا، هدایت مردم و جامعه دانست و تصریح کرد: امروز باید فرهنگ عاشورا فرهنگ حرکت و انسجام ما باشد و ملت ایران مطمئناً در تاسوعا و عاشورای امسال بیش از سال‌های گذشته به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تعظیم و تکریم خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه در ماه محرم و بویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آتش برافروخته‌ای در قلب‌ها احساس می‌شود که نشان از عشق به خاندان رسالت و اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب آن حضرت است، خاطرنشان کرد: در این ایام شیعیان، مسلمانان و بسیاری از مردم جهان عزادار سرور آزادگان بوده و به خاندان اهل بیت (ع) عشق می‌ورزند.

رییس جمهوری با بیان اینکه احترام و عشق به امام حسین (ع) اختصاص به شیعیان و ایرانیان ندارد و مخصوص همه انسان‌های آزادیخواه دنیا است، اظهار داشت: امروز فرهنگ عاشورا به فرهنگی بزرگ در جهان تبدیل شده که مسیر هدایت را نشان می‌دهد. همانگونه که در تمام وقایع ایران و نهضت اسلامی مردم ایران، اوج قیام‌های مردمی و حضور آنان در صحنه‌های سیاسی در ماه محرم و به نام امام حسین (ع) بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه سرنوشت نهضت اسلامی مردم ایران را فرهنگ عاشورا تعیین کرد، گفت: امروز باید عاشورا فرهنگ حرکت جمعی ما باشد چرا که پیام عاشورا از خودگذشتگی برای رضای خدا، هدایت مردم و عدم انحراف آنان در مسیر زندگی و جامعه است.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا باید باعث انسجام ما باشد، خاطرنشان کرد: نباید در اجتماعات و جلسات عزاداری که برای سیدالشهداء (ع) برپا می‌شود، سخنی گفته شود که از آن بوی تفرقه و جدایی بیاید.

روحانی ضمن ابراز امیدواری از اینکه همگان در مسیر فرهنگ امام حسین (ع) ‌ رسالت خود را به خوبی انجام دهند، گفت: ملت ایران مطمئناً در تاسوعا و عاشورای امسال بیش از سال‌های گذشته حضرت اباعبدالله را تعظیم و تکریم کرده و دین خود را ادا خواهند کرد و خداوند در سایه عشق امام حسین (ع) ملت ایران را در قله سعادت و رفاه و تکامل مادی و معنوی قرار خواهد داد.

رییس جمهوری همچنین در این جلسه دقایقی به ذکر مصیبت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت.

کد خبر : ۳۱۵۴۷۶