خبرگزاری کار ایران

دستور کار نشست‌های علنی مجلس در هفته آینده؛

سوال از ظریف، اصلاح قانون انتخابات و بررسی طرح جرم سیاسی

محمدجواد ظریف هفته آینده برای پاسخگویی به سوال حسینعلی شهریاری در نشست علنی مجلس حاضر خواهد شد و این درحالی است که اصلاح موادی از قانون انتخابات و ادامه بررسی طرح جرم سیاسی نیز در دستور کار نمایندگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس در دو نشست علنی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، میزبانی از وزیر امور خارجه خواهند بود.

این درحالی است که بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و طرح جرم سیاسی نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی در هفته پیش‌رو خواهد بود.

بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اصلاح بند ج ماده 178 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح نیز بخشی دیگر از دستور کار مجلس در نشست‌های علنی هفته آینده خواهدبود.

همچنین طرح حمایت از صنعت برق کشور، لایحه شوراهای حل اختلاف برای تصویب مدت اجرای آزمایشی آن طبق اصل 85 و طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی نیز توسط نمایندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رسیدگی به طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها و طرح اصلاح تبصره یک ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات احتمالی دولت در دستور کار مجلس قرار دارد.

طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و طرح اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در دستور کار نشست‌های علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

کد خبر : ۳۱۵۶۸۸