خبرگزاری کار ایران

رهبری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تکذیب ادعای دیدار اصلاح‌طلبان با جک استراو+ متن بیانیه

همزمان با سفر جک استراو به ایران برخی رسانه‌های اصولگرا اخباری مبنی بر دیدار جک استراو با اصلاح‌طلبان استان فارس منتشر کردند.

مسعود رهبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مسائلی مثل سفر جک استروا به ایران و مطالبی که در برخی سایت‌های اصولگرا به اصلاح‌طلبان نسبت داده می‌شود، اهمیت خاصی برای ما نداشته و ندارد.

دبیر سازمان عدالت و آزادی منطقه فارس با اشاره به اینکه مخالفان دولت از هر بهانه‌ای برای حمله به دولت استفاده می‌کنند و ورود وزیر سابق خارجه انگلیس را بهانه‌ای برای حمله به دولت روحانی قرار داددند، افزود: در عاشورا و تاسوعا نیز اصولگرایان شیراز در سایت‌های استانی مدعی شدند استراو وارد شیراز شده است و قرار است در دانشگاه شیراز سخنرانی کند و بعد خودشان شروع به بیانیه‌ دادن و جنجال کردند.

عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس افزود: نکته مضحک این است که گفته بودند استراو با جمعی از اصلاح‌طلبان دیدار خواهد داشت. در استان فارس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یک برند شناخته شده است که افراد و احزاب زیادی را پوشش می‌دهد و غیر از آن هیچ تشکیلات رسمی تا الان وجود نداشته و این شورا نیز برنامه‌ای برای چنین دیداری نداشته و ندارد.

رهبری افزود: وقتی ادعا می‌کنند دیدار با اصلاح‌طلبان انجام شده این مسئله تداعی می‌شود با شورای هماهنگی دیدار کرده و لازم است اصولگرایان از این قبیل اتهام‌زنی‌ها دست بردارند. اصلاح‌طلبان به نهادهای امنیتی اعتماد کامل دارد و معتقدیم اگر چنین شخصیتی وارد کشور شده باشد، قطعا همه مقدمات و جوانب بررسی شده است و او هم بدون هماهنگی نهادهای امنیتی و دیپلماتیک رفتاری انجام نخواهد داد و با اطمینان نگرانی نداریم و از سیاست خارجی دولت روحانی دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دیدار اصلاح‌طلبان با وزیر خارجه انگلیس نه وظیفه این تشکیلات است و نه تصمیمی در این باره وجود داشته و نه در جایگاهی قرار دارد که چنین دیداری داشته باشد، گفت: اصلاح‌طلبان شیراز با تمام قدرت از سیاست خارجی دولت حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن بیانیه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس درباره این شایعه به این شرح است:

مردم شریف و سوگوار فارس

در این ایام عزای سید و سالار شهیدان که کشور آمیخته با عطر ذکر حماسه و عزت و تدبیر حضرت سیدالشهداء است، برخی رسانه‌ها که از هیچ فرصتی برای نشر اکاذیب و اتهامات ناروا به جریان اصیل اصلاح‌طلبی چشم نمی‌پوشند، خبری کذب، مجعول و مضحک را در خصوص دیدار جک‌ استروا وزیر سابق امور خارجة انگلستان با جمعی از اصلاح‌طلبان را در تریبون‌های خبری و رسانه‌ای خود منتشر کرده‌اند که نشان‌دهندة اوج استیصال عقبة سیاسی و فکری این رسانه‌ها در برابر پویایی و محبوبیت جریان پرافتخار و عزت‌طلب اصلاحات است. شورای هماهنگی جبهة اصلاحات فارس، ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از سیاست خارجی دولت محبوب دکتر روحانی و بدون هیچ‌گونه قضاوتی درخصوص چندوچون سفر آقای استروا به ایران، هرگونه تماس اصلاح‌طلبان زیرمجموعة این شورا را با نام‌برده تکذیب می‌کند و به نویسندگان و انتشاردهندگان این قبیل اخبار، توصیه می‌کند که حرمت ایام عزای سیدالشهدا (ع) را نگاه دارند و زبان و قلمشان را حداقل در این چند روز، به ترک عادت وادارند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان فارس

 

کد خبر : ۳۱۶۰۹۴