خبرگزاری کار ایران

با محوریت استانداران سراسر کشور؛

هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: هفته پدافند غیرعامل از روز چهارم تا دهم آبانماه با محوریت استانداران سراسر کشور و با شعار «پدافند غیرعامل، مصون‌سازی کشور با همدلی و هم زبانی دولت و ملت» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجید آقابابایی اظهار کرد: در فاصله روزهای چهارم تا دهم آبانماه، استانداری‌های سراسر کشور با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل و براساس دستورالعمل اجرایی ابلاغی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در زمینه‌های مختلف را با همکاری همه دستگاه‌های استانی انجام خواهند داد.

وی هدف اصلی هفته پدافند غیرعامل را تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیر عامل، معرفی ضرورت‌ها، کارکردها و فعالیت‌های پدافند غیرعامل در سطح جامعه، گفتمان‌سازی پدافند غیرعامل در بین عموم جامعه و توسعه ادبیات علمی و ترویج مفاهیم راهبردی و نظریه‌های بومی پدافند غیرعامل برشمرد.

آقابابایی از مهمترین محورها و برنامه‌های این هفته را از جمله تشکیل جلسات شورای پدافند غیرعامل و کارگروه‌های تخصصی، بهره برداری، افتتاح و رونمایی پروژه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل، اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌ها، ارتباط و مشارکت با نخبگان، صاحبنظران، جامعه علمی و دانشگاهی و تشکل‌های مردم‌نهاد در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود این بخش‌ها برای پیشبرد برنامه‌های پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی در پایان افزود: برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی، نمایشگاه‌های موضوعی، مسابقات فرهنگی و هنری، تجلیل از عملکرد افراد، گروه‌ها و سازمان‌های موفق در حوزه پدافند غیرعامل و ارتباط با عموم در راستای فرهنگ سازی و آموزش عمومی از طریق مدارس و مراکز جمعیتی و نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است.

کد خبر : ۳۱۶۱۵۴