خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

اقدام دولت آمریکا در دستگیری اتباع ایرانی غیرقابل قبول است

سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره برای مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در آمریکا را کاملا ناعادلانه و اقدام این دولت در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی بدلایل واهی و بی پایه را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم اضافه کرد: متاسفانه شماری از اتباع کشورمان به دلایل غیر موجه و اتهام نقض تحریم های غیر قانونی و نامشروع در امریکا و چند کشور دیگر زندانی می باشند و در طی چند سال گذشته اقدامات و پیگیری های مستمر حقوقی و سیاسی برای اثبات بیگناهی و آزادی ایشان صورت گرفته است و این تلاش ها کماکان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین  گفت: چند نفر از ایرانیانی که در خارج از آمریکا دستگیر شده اند , علیرغم درخواست و فشار آمریکا به کشورهای دیگر برای تحویل ایشان به ایالات متحده، بیگناهیشان به اثبات رسیده و این افراد آزاد شده اند و پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه دارد.

مرضیه افخم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده دستگیری اتباع خود به دلایل واهی و ادعای نقض تحریم ها را غیر قانونی و خلاف حقوق بین الملل میداند، بر بیگناهی این افراد تاکید و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان شد.

کد خبر : ۳۱۶۲۳۷