خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در پیامی تاکید کرد؛

پیشرفت در اجرای الزامات پدافند غیرعامل موجب استحکام مبانی اقتدار حاکمیتی است

وزیر کشور گفت: پیشرفت و توفیق در اجرای الزامات پدافند غیرعامل به معنای استحکام مبانی اقتدار حاکمیتی و امنیت ملی است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل پیامی را منتشر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها، کم هزینه‌ترین شیوه‌ها و صلح آمیزترین روش‌های دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان خود؛ از جمله مهمترین عوامل اقتدار و توفیق دولت‌ها در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه است.

این امر بخصوص در دورانی که دولت‌های استکباری مستمراً در حال فتنه و دسیسه علیه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت ژئوپولیتیکی بسیار حساس و داشتن نظام منحصر بفرد مردم سالاری دینی و به طبع آن وجود دشمن می‌باشد از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن است.اندیشه و تامل در این تعریف نشان دهنده ارتباط ناگسستنی بین الزامات پدافند غیرعامل و امنیت ملی و داخلی کشور است. به عبارت بهتر هرگونه پیشرفت و توفیق در اجرای الزامات پدافند غیرعامل به معنای استحکام مبانی اقتدار حاکمیتی و امنیت ملی است. کشور عزیزمان ایران اسلامی به عنوان مهم‌ترین کشور اثرگذار در منطقه پرالتهاب غرب آسیا که از یک سو دارای تاثیر بالا در عرصه بین الملل می‌باشد و از سوی دیگر آرمانگرایی و پی‌ریزی جامعه اسلامی را دنبال می‌کند، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم، گسترده و مطلوب در حوزه پدافند غیر عامل است.

نگاه بلند و عمیق رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرمایشات معظم له مبنی بر اینکه «پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می‌کند. پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود، برای همیشه نه برای یک مقطع خاص» ؛ حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون سازی و فراهم نمودن بسترهای امن توسعه پایدار است.

در آستانه فرارسیدن روز پدافند غیرعامل و بزرگداشت هفته آن این احساس نیاز وجود دارد که با تبیین ابعاد مختلف این راهبرد اساسی، اهمیت فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن پدافند غیرعامل درجامعه مورد تاکید بیشتری واقع شود و برای توفیق در آن سیاست گذاری و برنامه ریزی منسجم تمهید گردد. در این راستا وزارت کشور به عنوان مسئول پیشبرد سیاستهای حاکمیتی نظام در اقصا نقاط کشور و همچنین عضویت در کمیته دائمی پدافند غیرعامل تمام مساعی خود را بکار گرفته و خواهد گرفت.

در پایان با گرامیداشت روز و هفته پدافند غیرعامل لازم می دانم ضمن تکریم و ارج نهادن به همه تلاشها واقدامات صورت گرفته از سوی نهادهای مرتبط با موضوع ازجمله سازمان پدافند غیرعامل کشور، از تلاشگران این عرصه خصوصاً همکاران حوزه پدافند غیرعامل در ستاد وزارت کشور و استانداریهای سراسر کشور تشکر و قدردانی نمایم.

در این ایام سرشار از نور و صفای حماسه حسینی، توفیق همگان را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت هدایت های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی » از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

 

کد خبر : ۳۱۶۳۵۴