خبرگزاری کار ایران

محمدی در نطق میان دستور:

اجرای دقیق الزامات رهبری در موضوع برجام موجب انسجام ملی می‌شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس، گفت: بی‌تردید اجرای دقیق الزامات 9 گانه ابلاغی از سوی معظم له به عنوان فصل الخطاب در موضوع برجام موجب تحکیم و تقویت و انسجام ملی خواهد شد و صد محکمی در مقابل نفوذ آمریکا و معاندین نظام و ضامن حفظ بقاء کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران است.

به گزارش ایلنا، داود محمدی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 4 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش، گفت: از منشور حکمت‌آمیز و نقش راه ترسیمی از سوی   مقام معظم رهبری که برگرفته از روح آزادی و ظلم ستیزی نهضت عاشورا است و  تلاش‌های دولت و همکارانم در مجلس شورای اسلامی که به تعبیر رهبر انقلاب با تصویب قانون محتاطانه راه درست را پیش روی دولت قرار دادند صمیمانه تشکر می‌کنم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌تردید اجرای دقیق الزامات 9گانه ابلاغی از سوی معظم له به عنوان فصل الخطاب در موضوع برجام موجب تحکیم و تقویت و انسجام ملی خواهد شد و صد محکمی در مقابل نفوذ و آمریکا و معادین نظام و ضامن حفظ بقاء کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران است. همه قوه‌ها موظف هستند به منظور جلوگیری خسارات نقاط ضعف و ابهامات برجام موارد مذکور  را مورد توجه قرار دهند و نسبت به اجرای آن تمام توان خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه شکی نیست که یکی از مهمترین فرازهای راهبردی کشور برای میل به اهداف فوق تکیه بر اقتصاد مقاومتی است، افزود: اقتصاد مقاومتی باید در برنامه ششم توسعه به منظور توسعه پایدار و رفع نیازهای امروز کشور بدون دست‌اندازی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نسل‌های آینده موردنظر قرار گیرد و تحقق این مهم جز بر مبانی جهانبینی توحیدی مهندسی فرهنگی و تکیه برعلم و فن امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید براینکه توجه به نوآوری در فناوری و صادرات محصولات خدمات علمی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان باید در سبد سیاست‌های کشور قرار گیرد، به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: پیگیری جدی فاجعه منا با بهرگیری از ظرفیت‌های حقوقی، قضایی، دیپلماسی دولتی وعمومی ضرورت دارد، به نحوی که این فاجعه عمیق به مرور زمان به فراموشی سپرده نشود و متاسفانه به غیر از  نهیب رهبر انقلاب اسلامی هیچ صدای  دیگری از جهان اسلام علیه این بی‌عرضگی بلند نشد در حالی که کشورهای مسلمان موظف به دفاع از حقوق مردم خود هستند.

محمدی ادامه داد: بدتر از این سکوت مدعیان حقوق بشر است که فریادشان گوش فلک را کر می‌کند. اگر واقعا برای انسان و انسانیت جایگاهی قائل هستید چگونه است در  قبال این فاجعه سکوت اختیار کرده‌اید؟!

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس به مسائل استان خود پرداخت و با تشکر از وزیر ارتباطات، گفت: تقاضا دارم نسبت به پوشش اینترنت پر سرعت باقی مانده روستاهای حوزه انتخابیه تا دهه مبارکه فجر اقدام کند. همچنین از وزیر راه و شهرسازی به دلیل 6 خط کردن مسیر اقبالیه به قزوین، آبیک به محمدیه، آسفالت آبیک به قشلاق و سایر اقدامات ارزشمند به ویژه آسفالت روستاها تشکر می‌کنم.

نایب رئیس اول کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس افزود: از وزیر راه و شهرسازی انتظار دارم نسبت به پرداخت مطالبات پیمانکاران به منظور تکمیل پروژهای نیمه تمام، آسفالت مابقی راه‌های روستایی و بهسازی معابر درون روستاها اقدام شود و  درخصوص مسکن مهر و حل معضلات ساکنین شهرک مهرگان که در وضعیت بسیار  نامطلوبی به سر می‌برند دستورات عاجل صادر شود.

کد خبر : ۳۱۶۴۹۲