خبرگزاری کار ایران

در دیدار خزعلی مطرح شد؛

واکنش آیت الله نوری همدانی به صدور حکم اعدام شیخ نمر

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با انتقاد از صدور حکم اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه در عربستان، این اقدام را در راستای نوکری آل سعود برای آمریکا و صهیونیست دانست.

به گزارش ایلنا از قم، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار خانم خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تسلیت ایام محرم الحرام و شهادت امام سجاد(ع)، با انتقاد از صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی دادگاه عربستان، خاطرنشان ساخت: دشمن ترین دشمن ما، حکام عربستان سعودی است که به خود رنگ مذهب داده و نوکری آمریکا و صهیونیست را می کند.

این استاد درس خارج فقه حوزه با بیان این که این اقدام  آل سعود در راستای خوش خدمتی به سردمداران استکبار است تصریح کرد: اگر 5 نفر همچون سیدحسن نصرالله در کشورهای منطقه داشتیم، پیشرفت های بسیاری کرده و با مشکلات کمتری در دنیای اسلام مواجه بودیم.

وی در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده توسط خانم خزعلی، گفت: ارائه گزارش جنابعالی از وضعیت فرهنگی موجود کشور، نشان از دلسوزی شماست که قابل ستایش است.

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: برای رفع مشکلات موجود کشور، باید قوای سه گانه وارد عمل شده و با همکاری و تعامل این معضلات را ریشه کن کرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر همصدایی تمام دستگاه های مسئول، خاطرنشان ساخت: دولت، قوه قضائیه، مجلس، بسیج، صدا و سیما، رسانه های گروهی و ... باید یک صدا شده و با اتحاد و همدلی مشکلات موجود را مرتفع نمایند.

این استاد درس خارج حوزه با بیان این که با همدلی و وحدت می توان مشکلات را حل نمود، گفت: در دنیایی زندگی می کنیم که به خرد جمعی، وحدت و همکاری نیاز داشته و بدون آن نمی توان بر مشکلات فائق آمد.

وی افزود: با تک روی کاری به پیش نخواهد رفت و نیاز به عزم و تصمیم جمعی برای پیشرفت داریم.

آیت الله نوری همدانی گفت: اگر وحدت و انسجام در میان قوای سه گانه وجود نداشته باشد، مشکلات حل نخواهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه انتقادات ما از رسانه های گروهی کمتر منعکس می شود، خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی فکر می کنند که قدرت در دست روحانیت است؛ اما چند سال است که به عنوان مثال، دیرکرد بانکی را حرام اعلام کردیم؛ اما متأسفانه از مردم دریافت شده و به سخنان ما گوش نمی دهند.

کد خبر : ۳۱۶۶۱۸