خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد خبر داد:

تشکیل کمیسیون مشترک بررسی لایحه برنامه مالی دولت در قالب برنامه ششم توسعه

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر احمدتوکلی مبنی بر اینکه لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت،‌ موضوع و عنوان مشخصی ندارد و چندین کمیسیون تخصصی در مجلس را درگیر می‌کند، توضیح داد: پیشنهاد رئیس مجلس در این خصوص راهگشاست که براساس آن، کمیسیون مشترکی تشکیل و موضوعات در آن بحث خواهد شد.

به گزارش ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروز سه شنبه (5 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای در خصوص لایحه قانونی تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور گفت: این لایحه ملغمه‌ای است از احکام مختلف، که به 10 کمیسیون تخصصی مربوط می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در ماده‌های 131 و 135 آئین نامه داخلی تصریح می‌شود هر طرح یا لایحه‌ای باید یک عنوان و یک موضوع اصلی داشته باشد ولی در اینجا مشخص نشده که کدام بخش اصل و کدام یک، فرع است.

توکلی افزود: در ماده 135 آئین نامه تاکید شده لوایح قانونی که از طرف دولت به مجلس پیشنهاد داده می‌شود باید دارای موضوع با عنوان مشخص باشد و دلایل آن بیان شود و اگر چیزی نوشته شود که کمیسیون اصلی قابل تشخیص نباشد، انجام کار دارای ایراد خواهد شد زیرا کمیسیون اصلی نسبت به کمیسیون‌های فرعی حق وتو دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: این موضوع با بررسی دو کمیسیون حل نمی‌شود به دلیل اینکه در این لایحه دولت، احکام بسیار مهمی وجود دارد؛ بنابراین باید فرصت بررسی و پیشنهاد دادن برای نمایندگان در خصوص مواد لایحه وجود داشته باشد.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر احمد توکلی گفت: عنوان لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور است و این یک موضوع قابل توجه است؛ اما برای رفع دغدغه نمایندگان، پیشنهاد رئیس مجلس راهگشاست که براساس آن، کمیسیون مشترکی تشکیل و موضوعات در آن بحث می‌شود و نمایندگان عضو در کمیسیون مشترک نیز با توجه به اهمیت موضوع، دیدگاه کمیسیون تخصصی خود را در این خصوص مطرح می‌کنند.

کد خبر : ۳۱۶۷۸۵